استاندار لرستان گفت: تلاش می‌کنیم منابع پروژه جاده ازنا به اراک را تأمین کنیم.
کد خبر: ۱۱۶۸۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۷ 24 May 2024

به گزارش تابناک لرستان، ابوطالب شفقت امروز چهارم خرداد در جلسه شورای اداری ازنا، اظهار کرد: بخشی از این پروژه در لرستان و بخش دیگری در استان مرکزی است، در این راستا با استاندار مرکزی هم تلفنی صحبت کردیم، ایشان هم قول دادند این پروژه را در دستور کار خود قرار دهند و آن را دنبال کنند.

وی با بیان اینکه در سفر به ازنا، از چند مورد از واحد‌های صنعتی شهرستان ازنا بازدید کردیم، گفت: دو واحدی که بازدید کردیم، واحد‌های بسیار فعال و خوبی بودند، یکی کارخانه سیمان بود که از سوی این دولت موردتوجه ویژه قرار گرفته، تسهیلات به آن پرداخت شده و تقریباً کار‌های اصلی آن انجام گرفته است، امیدواریم تا پنج - شش ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

شفقت، تأکید کرد: این واحد مشکلات جزئی دارد که به فرماندار محترم اعلام کردیم این مشکلات جزئی واحد هم برطرف شود.

استاندار لرستان افزود: دو قطعه زمین در شهر ازنا وجود دارد که دستور دادیم در کمیسیون ماده پنج که به ریاست خود من برگزار می‌شود مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد، به‌طوری‌که منافع مردم و شهرداری تأمین شود، امیدواریم آنچه در اختیار استان بوده در این کمیسیون انجام و آنچه که در سطح اختیارات ملی بوده، در سطح کشور از طریق وزارت راه و شهرسازی دنبال شود.

وی همچنین به سد «کمندان» اشاره کرد و یادآور شد: این سد تقریباً به اتمام رسیده، ساکنان حاشیه سد دچار مشکل و مجبور به جابه‌جایی شده‌اند، در این رابطه نیز تصمیم بر این شد که حداقل برای ۲۰۰ خانوار اختصاص زمین به تصویب نهایی برسد، قرار بر ان است که راه شهرسازی و بنیاد مسکن طرح لازم را در این رابطه نهایی کنند، آن تعدادی که اصلاً وجهی از آب منطقه‌ای دریافت نکرده‌اند و قانون به ما اجازه می‌دهد، زمین در اختیار آن‌ها قرار خواهیم داد و آن‌هایی که به ازای زمین و مسکن خود از دولت پول گرفته‌اند، ما زمین را به آن‌ها می‌فروشیم.

وی با اشاره به بررسی برخی مشکلات در حوزه آموزش‌وپرورش، علوم پزشکی، فنی و حرفه‌ای، ورزش و جوانان و… در شهرستان و تأکید به فرماندار برای پیگیری آن‌ها، خاطرنشان کرد: رفع مشکل تأمین آب برخی از روستا‌ها از محل سد «کمندان»، تأمین آب برای کشاورزان منطقه و… از دیگر دستور کار‌های مورد بررسی و تأکید برای رفع بود.

استاندار لرستان بیان کرد: به‌اندازه منابعی که سالانه در استان داریم و همچنین سهم برخورداری شهرستان است، کمک قابل‌توجهی به آن خواهیم کرد.

شفقت با بیان اینکه ما تأکید کردیم که تمام توجه را به سمت ایجاد اشتغال ببرند، ادامه داد: شرایط را طوری فراهم کنند تا سرمایه‌گذار در منطقه سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار برای مردم و جوانان این شهرستان ایجاد کند.

وی تصریح کرد: برداشت خود من این بوده که شهرستان ازنا، شهرستان تقریباً برخورداری است، میزان بیکاری آن نسبت به استان خوب بوده؛ اما جا دارد که یکسری سرمایه‌گذاری‌ها در این شهرستان انجام شود، بخش گردشگری و صنایع تبدیلی کشاورزی نیز باید موردتوجه قرار گیرند.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار