مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: طرح واکسیناسیون طاعون نشخوارکنندگان کوچک با هدف ایمن سازی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام سبک در این استان اجرا شد.
کد خبر: ۹۸۵۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲ 11 August 2021

به گزارش تابناک لرستان " مصطفی زبردست" روز چهارشنبه به رسانه ها اعلام کرد: طاعون نشخوارکنندگان کوچک به عنوان یک بیماری کشنده در جمعیت دام سبک سبب تهدید منابع ژنتیکی، مشکلات اقتصادی برای دامداران و امکان انتقال به نشخوارکنندگان حیات وحش می شود که اداره کل دامپزشکی لرستان کنترل، پیشگیری و واکسیناسیون دام های مناطق روستایی و عشایر استان را از ابتدای سال جاری در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: در این راستا با تامین واکسن مورد نیاز از طریق سازمان دامپزشکی کشور، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام سبک استان به صورت رایگان و با استفاده از تمام توان بخش خصوصی و دولتی علیه این بیماری واکسینه شده اند و کماکان در حال اجرا می باشد.

مدیرکل دامپزشکی لرستان همچنین گفت: تست بالینی یکهزار و ۵۰۰ راس دام سنگین در شهرستان‌های سلسله و دلفان با هدف ریشه کنی بیماری‌های سل و تب مالت انجام شد.

زبردست اظهار کرد: با توجه به اهمیت پیشگیری و کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، کاهش موارد ابتلا در جمعیت انسانی و شناسایی و حذف دام های بیمار، اداره کل دامپزشکی استان ۶ تیم شامل دامپزشک و کارشناس را به شهرستان های سلسله و دلفان اعزام کرد.

وی افزود: در این راستا تست بالینی و نمونه برداری آزمایشگاهی برای یکهزار و ۵۰۰ راس دام گاوداری‌های صنعتی توسط همکاران انجام شده است و به صورت منظم در جمعیت دام حساس تمامی شهرستان های استان تا ریشه کنی بیماری‌های سل و تب مالت ادامه خواهد داشت.

زبردست عنوان کرد: در حال حاضر سه میلیون و ۸۰۰ هزار راس دام سبک و ۱۵۰ هزار راس دام سنگین در مناطق روستایی و عشایری لرستان وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار