استاندار لرستان:
استاندار لرستان گفت: وضعیت کنونی شیوع کرونا در خرم‌آباد و پلدختر قرمز است و اعمال محدودیت‌های این شرایط تا اطلاع ثانوی ضروری و لازم است.
کد خبر: ۹۷۵۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷ 03 July 2021

به گزارش تابناک لرستان، سید موسی خادمی روز شنبه در جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا بر ضرورت اعمال محدودیت های مناطق قرمز تاکید کرد و افزود: بر اساس اعلام جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۶ تا هفت استان دارای شهرهای قرمز هستند و خرم‌آباد و پلدختر لرستان نیز این شرایط را دارند.

وی با اشاره به مرکزیت خرم آباد و جمعیت بالای آن گفت:  اعلام وضعیت قرمز به معنای آن است که دستگاه‌های اجرایی و مردم باید مراقبت‌های خود را تشدید کنند و اعمال محدودیت های این ۲ شهر از امروز لازم است تا هفته های آینده در شرایط خطرناک قرار نگیرند.

وی افزود: همچنین سایر شهرهای استان در وضعیت نارنجی هستند و شرایط مطلوبی ندارند که طبق دستورالعمل موجود، محدودیت های کرونایی برای جلوگیری از ایجاد وضعیت قرمز آنها با جدیت اعمال شود.

استاندار لرستان اضافه کرد: اکثر افراد بالای ۷۰ سال در استان واکسینه شده‌اند اما همچنان به دلیل ناشناخته بودن ماهیت ویروس، خطر ریسک‌پذیری وجود دارد.

خادمی ادامه داد: محدودیت‌های مربوط به حضور کارکنان دستگاه های اجرایی، تردد،  فعالیت اصناف و برگزاری مجالس ترحیم و جشن های ازدواج، برنامه های فرهنگی، مذهبی و تورهای گردشگری از امروز اعمال و برقرار خواهد شد.

وی گفت: با توجه به اینکه شرایط استان چندان مناسب نیست باید در این مرحله با مدیریت صحیح و اعمال محدودیت ها، بتوان موج پنجم را با کمترین هزینه، تلفات و مشکلات پشت سر نهاد.

بر اساس اعلام ستاد مقابله با کرونا در شرایط قرمز تنها مشاغل گروه اول مجاز به فعالیت هستند و ادارات نیز با یک سوم کارکنان خود فعالیت حضوری دارند.

۲۲۷بیمار جدید کووید ۱۹ طی شبانه روز گذشته در استان شناسایی شد و شمار مبتلایان به ۱۲۲ هزار و ۱۴۲ نفر رسید همچنین طی شبانه روز گذشته فوتی بر اثر کرونا در استان گزارش نشد و تعداد جان‌ باختگان همچنان یک‌هزار و ۹۲۲ نفر است.

براساس اعلام ستاد مقابله با کرونا هم اکنون شهرستان های رومشکان و چگنی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند، بروجرد، دورود، الیگودرز و سلسله، دلفان، ازنا و کوهدشت در وضعیت نارنجی هستند و شهرستان های پلدختر و خرم آباد در وضعیت قرمز قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار