کد خبر: ۹۵۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹ 15 September 2015

نماینده مردم شهرستان های ساوجبلاغ ، نظرآباد و طالقان گفت: به دلیل بی توجهی های صورت گرفته، فرهنگ در جامعه اسلامی ایران مظلوم واقع شده به گونه ای که رهبر معظم انقلاب چندین سال است که نسبت به این بی توجهی هشدار می دهند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مفید کیایی نژاد عصر دوشنبه در نشست با برخی از مدیران و فعالان حوزه امور فرهنگی شهرستان، افزود: مظلومیت فرهنگ را باید با نگاهی دقیق و عمیق به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درک کرد، زیرا ایشان مهمترین نیاز جامعه ما را توجه به امور فرهنگی می دانند.

وی اظهار کرد: امروزه در بین گروه های مختلف فعال در جامعه باید مقوله فرهنگی را به زبان عمومی و تخصصی برای قشرهای مختلف مورد برسی قرار داد زیرا پی بردن به این نیاز مهم سبب می شود تا هر افراد جامعه از این مهم غفلت نکنند.

وی بیان کرد: امور فرهنگی زیر بنای رشد تربیتی جوامع اسلامی از جمله ایران اسلامی است که در این زمینه اقدامات انجام شده کافی نبوده و پاسخگوی جامعه نیست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: سهم امور فرهنگی از جمله انس فرزندان با آموزه های دینی و قرآنی حتی در سطح کانون خانواده نیز کم رنگ است در حالی که جامعه ما نیاز خاصی به گسترش فعالیت های آموزشی در این بخش دارد.

وی یادآور شد: بهترین الگوی ما مسلمانان در مسائل فرهنگی قرآن کریم است که لازم است کارشناسان، اهل قلم و رسانه ها در این زمینه با توانمندی و خلاقیت وارد میدان کار در این حوزه شوند و تنها به شعار دادن و اقدامات کوچک بسنده نکنند.

وی انس گرفتن فرزندان کشورمان با کتاب به خصوص قرآن کریم سبب می شود تا فرهنگ مطالعه و تفکر در جامعه رشد پیدا کند و بستر مناسب برای بیمه شدن آنان در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان نیز بوجود آید.

کیایی نژاد با اشاره به اینکه آموزش مسائل دینی به فرزندان را از کودکی و از کانون خانواده آغاز کرد، یادآور شد: شخصیت فرزندان بر حسب مسائل محیطی و آموزشی شکل می گیرد پس برای آنان باید الگو سازی کنیم که این مهم نیاز به آگاهی بیشتر و رفتار مناسب والدین نیاز دارد.

وی گفت: هر خانواده ایرانی باید به در سبد مصرفی خانواده هزینه ای را به امور فرهنگی از جمله کتاب و محصولات فرهنگی و همچنین زمانی را برای قرآن آموزی اختصاص دهد.

این نماینده گفت: خانواده های ایرانی باید یک تابلو ورود ممنوع ویژه ماهواره و برخی از شبکه های مجازی ناسالم نیز در منزل داشته باشند زیرا آسیب های فرهنگی این بشقاب های به ظاهر سرگرم کننده یا شبکه ها ی مجازی به قدری مخرب است که آثار و پیامدهای آن را در جامعه می توان بطور شفاف مشاهده کرد.

کیائی نژاد تاکید کرد: اگر ما پیرو راستین ولایت فقیه هستیم باید برنامه ریزی و توجه به فرهنگ را در اولویت کار قرار دهیم تا سهمی هر چند کوچک در کاهش دغدغه فرهنگی مقام معظم رهبری داشته باشیم زیرا کار فرهنگ یک موضوع ملی و دینی است که جامعه ما نیاز به تقویت این مهم دارد.

شهرستان های ساوجبلاغ ، نظرآباد و طالقان به ترتیب در 35، 45 و 90 کیلومتری غرب کرج مرکز البرز قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار