آفرودسوارهای داوطلب حالا یک خانواده‌اند
کد خبر: ۷۳۶۴۲۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰ 20 April 2019

آفرودسوارها در ماجرای سیل گُل کاشتند. یدالله کیانی نام یکی از این آفرودسوارهاست که از اصفهان به لرستان رفت. او می‌گوید: «در فضای مجازی دیدیم که وضع پلدختر و معمولان خوب نیست. فهمیدیم که دسترسی‌ها ازبین‌رفته و این مناطق صعب‌العبور شده‌اند، برای همین فورا خودمان را به معمولان رساندیم.»
این آفرودسوارِ اصفهانی ادامه می‌دهد: «معمولا کار ما آفرودسوارها این است که ارتفاع‌زنی و مسیرهای صعب‌العبور را باز می‌کنیم. ما به مناطقی می‌رویم که دسترسی ندارند و تا‌به‌حال کسی به آن‌جا نرفته است. ما تجربه‌ خوبی روی این موارد داریم.»
کیانی درباره‌ حضور در معمولان و امدادرسانی‌اش می‌گوید: «با تلاش زیاد و کار شبانه‌روزی به معمولان دسترسی پیدا کردیم. در مرحله‌ نخست با پنج دستگاه خودرو راه افتادیم و فردایش ۲۵دستگاه خودرو از اصفهان رسید. این کار را کاملا خودجوش و داوطلبانه انجام می‌دهیم و از همراهی و اطلاعات هلال‌احمر بهره می‌بریم.» او ادامه می‌دهد: «دایما با سازمان داوطلبان هلال‌احمر در تماسیم و اگر مشکلی پیش بیاید، در صحنه‌ایم. یک‌بار زمستان بود که پنج جاده‌ اصلی اصفهان بسته شده بود. ما رفتیم و جاده‌ نائین را باز کردیم و ۶۰۰دستگاه خودرو آزاد شدند. از ۱۲شب تا ۷صبح کار کردیم.» یدالله کیانی می‌گوید: «ما در لرستان چند گروه شدیم. الان دیگر همه‌ راه‌ها باز شده. من به خوزستان رفتم و بازدید میدانی داشتم. دیدم که فضا بحرانی است و گروه‌ها را جمع کردیم و قرار گذاشتیم که به خوزستان برویم. مردم حالا کاملا نسبت به تیم آفرود شناخت دارند. ما الان یک خانواد‌ه‌ایم. وقتی اتفاقی می‌افتد، تیم‌های دیگر به ‌هم اطلاع می‌دهند و تبدیل به یک شبکه‌ هماهنگ شده‌اند. در هر منطقه‌ای که حادثه‌ای پیش می‌آید، تیم‌های آفرود هستند.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار