مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از تلاش برای جمع‌آوری کامل اسناد رشادت‌ها و اقدامات مردم لرستان در دوران دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۵۲۶۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸ 18 November 2017
حجت‌اله ناصرپور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، بیان کرد: استان لرستان حدود 6 هزار و 300 شهید را تقدیم انقلاب و نظام کرده و از آنجایی که سندها و آثار دفاع مقدس بصورت متفرق و بعضا در ادارات و ارگان‌های دولتی و یا دست مردم قرار دارند، جمع‌آوری این آثار کار سخت و طاقت فرسایی است.

وی با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار با کمک بعضی نهادها تا حدودی این سندها را به صورت نسبی جمع‌آوری کرده اما هنوز بخشی از کار باقی مانده است،افزود: برای جمع‌آوری این اسناد در تلاشیم یک همکاری دوستانه با حفظ آثار سپاه، ارتش و دیگر ارگان‌ها داشته باشیم و در این راستا تاکنون فعلا با سپاه لرستان رایزنی‌هایی صورت گرفته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان اظهار کرد: امید است با تشکیل کمیته جمع‌آوری و بررسی کننده یک جمع‌بندی نهایی داشته باشیم.

وی بیان کرد: در خوشبینانه‌ترین حالت پیش‌بینی می‌کنیم که با یک کار جهادی توسط تمام دوستان کار جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس تا سال آینده به پایان برسد.

ناصرپور خاطرنشان کرد: جمع‌آوری اسناد نیاز چندانی به اعتبار ندارد اما برای پرداخت حقوق یا کارمزد افراد جهت دسته‌بندی و جمع‌بندی به اعتبار نیاز است.

وی با اشاره بیان مقام معظم رهبری در مورد ادا نشدن حق دفاع مقدس تاکنون افزود: در لوای فرمایشات مقام معظم رهبری می‌توانیم بگوییم حق لرستان در دفاع مقدس نیز در این 30 سال به آن شکل که باید ادا نشده است.




فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار