کد خبر: ۵۲۴۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶ 14 November 2017
شبکه تلویزیونی «مسکو 24» اعلام کرد که ولادیمیر پوتین تصمیم دارد در انتخابات ریاست جمهوری روسیه نامزد شود.


به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی خبری «مسکو 24» روز دوشنبه به نقل از خبرگزاری روسی «ار ب کا» و مقام های فدرال روسیه گزارش داد که اکنون در کرملین بحث بر سر این است که پوتین تصمیم خود را چه موقع و چگونه باید اعلام کند.
 
رسانه روسی مسکو 24 افزود: پوتین قبل از اینکه شورای فدراسیون (مجلس سنا) شروع دوره رقابت های انتخاباتی را تعیین کند یا بعد از آن، نامزدی اش را اعلام خواهد کرد.
 
شورای فدراسیون زمان دوره انتخاباتی را باید بین 7 تا 17 ماه دسامبر (16 تا 26 آذر ماه) تعیین کند.
 
رسانه روسی گفت: عده ای معتقدند که پوتین پس از تعیین رسمی زمان آغاز دوره انتخاباتی در اواسط دسامبر نامزدی اش را اعلام می کند. اما گزینه دیگر گواه بر اینست که پوتین در اوایل ژانویه نامزدی اش را اعلام می کند.
 
تصور می رود که دوره مبارزات انتخابات ریاست جمهوری پوتین کوتاه خواهد بود زیرا در پیروزی اش تردیدی وجود ندارد و نیاز به عجله نیست.
انتخابات ریاست جمهوری روز 18 مارس 2018 (27 اسفند ماه) برگزار خواهد شد.
 
در شرایطی که کمتر از 5ماه به انتخابات ریاست جمهوری سال 2018 روسیه (اسفند ماه96) مانده است، تازه ترین یافته های نظرسنجی نشان می دهد، مردم این کشور کارنامه پوتین را تائید می کنند.
 
نتایج تازه ترین نظرسنجی مرکز سنجش افکار عمومی روسیه (وسیوم) نشان می دهد، 82.2 درصد روس ها پشتیبان اقدامات رئیس جمهوری این کشور در عرصه های مختلف هستند.
بر اساس قانون اساسی روسیه، یک فرد می تواند دو دوره متوالی رئیس جمهوری باشد و پوتین نیز این امکان را دارد که در انتخابات سال 2018 نامزد شود.
 
وی از 31 دسامبر 1999 به مدت دو دوره 4 ساله رئیس جمهوری روسیه بود و پس از آن به مدت چهار سال تا 2012 و طی دوره ریاست جمهوری مدودیف، نخست وزیر این کشور شد.
 
پوتین از آغاز دوره سوم ریاست جمهوری خود (مارس 2012)، مدودیف را به عنوان نخست وزیر روسیه منصوب کرد و مطابق قانون اساسی نیز می تواند براساس اصلاحات انجام شده برای برعهده گرفتن یک دوره دیگر 6ساله مسئولیت ریاست جمهوری، در انتخابات پیش رو شرکت کند.
 
افزون بر اعلام آمادگی گنادی زوگانف رهبر حزب کمونیست دومین حزب پارلمانی برای ششمین بار شرکت در انتخابات ریاست جمهوری روسیه، گزارش های رسانه ای از احتمال نامزدی پوتین، ولادیمیر ژیرینفسکی رهبر حزب لیبرال دمکرات و گریگوری یاولینسکی رهبر حزب یابلوکا در انتخابات آتی حکایت دارد.
 
همچنین دو زن از جمله یک مجری تلویزیونی به نام کسنیا سابچاک برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری روسیه اعلام آمادگی کرده اند.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار