نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر اینکه انتشار اوراق در بازارهای جهانی برای کمک به بخش مسکن نیازمند مصوبه مجلس است، گفت: با راه اندازی بخش مسکن، اقتصاد کشور درگیر رشد ۳۰ درصدی می شود.
کد خبر: ۵۲۲۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷ 11 November 2017
مجید کیان پور نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به برنامه های دولت برای کمک به خریداران مسکن، گفت: کاهش نرخ سود بانکی، افزایش مدت تسهیلات مسکن و همچنین انتشار اوراق از سوی صندوق توسعه ملی در بازارهای جهانی از جمله اقداماتی است که می تواند به افزایش قدرت خرید متقاضیان کمک کند.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، بابیان اینکه دولت باید تسهیل گر شرایط خانه دار شدن مردم به ویژه اقشار متوسط و ضعیف جامعه باشد، تصریح کرد: در نظر گرفتن پکیج هایی متناسب با درآمدهای خانوار ایرانی از سوی دولت برای تامین مسکن یکی از ضرورت هایی است که در سیاست گذاری ها باید مدنظر قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه انتشار اوراق مشارکت در بازارهای جهانی باید با در نظر گرفتن مطالعات کارشناسی باشد، افزود: انتشار اوراق در بازارهای جهانی باید کاملا هدفمند و نظام مند باشد در غیر این صورت عایدی از این حیث نصیب کشور نخواهد شد.

وی با بیان اینکه انتشار اوراق مشارکت از سوی صندوق توسعه ملی در بازارهای جهانی باید با هدف تولید و عرضه مسکن صورت بگیرد، گفت: اگر تولید مسکن از این منظر در اولویت باشد به طور حتم بازار درگیر رشد مثبت شده و نتایج خوبی عاید کشور می شود.

متناسب با درآمد افراد سیاست های تامین مسکن اتخاذ شود

کیان پور با تاکید بر اینکه باید میزان مسکن مورد نیاز در کشور در سبد های مختلف درآمدی تعیین شود، افزود: با داشتن آماری از میزان نیاز جامعه به مسکن می توان درآمد حاصل از انتشار اوراق مشارکت در بازارهای خارجی را به صورت هدفمند صرف ساخت و ساز کرده و به این ترتیب به ایجاد توازن میان عرضه و تقاضا اقدام کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه با راه اندازی بخش مسکن به این طریق 30 درصد اقتصاد که مرتبط با صنعت ساختمان است به گردش در می آید، گفت: لازمه و شرط توفیق انتشار اوراق در بازارهای جهانی این است که برداشتن هر گامی در این مسیر با در نظر گرفتن تمامی مزیت ها و معایب باشد.

وی ادامه داد: طبق اصل 77 قانون اساسی هر نوع قراردادی که به انجام مراودات با کشورهای خارجی منجر شود باید مصوبه مجلس را دریافت کند از این رو انتشار اوراق توسط صندوق توسعه ملی در بازارهای جهانی نیز باید با اخذ مجوز از سوی مجلس انجام شود.

انتقاد از اداره بازار اجاره داری به صورت سنتی

کیان پور با انتقاد از وضعیت فعلی بازار اجاره داری، افزود: متاسفانه در حال حاضربازار اجاره داری به صورت کاملا سنتی اداره می شود که این موضوع خود یکی از معایبی است که شرایط فعلی را سخت تر کرده است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید شرایط برای راه اندازی بازار اجاره داری رسمی فراهم شود، گفت: ساماندهی به این بازار می تواند در شرایط کلی وضعیت مسکن نیز مثمر ثمر باشد./



خانه ملت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار