مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان از اجرای طرح دادرس در 233 آموزشگاه لرستان خبر داد.
کد خبر: ۵۲۲۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۲ 11 November 2017
صارم رضایی مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان، با اشاره به طرح دادرس، اظهار کرد:  طرح دادرس که مخفف دانش‌آموز آماده در روزهای سخت است، جهت ارائه آموزش‌های امدادی به دانش‌آموزان دوره راهنمایی بوده که در مدارس آن‌ها، کانون دانش‌آموزی هلال‌احمر ایجاد شده است.

 وی خاطرنشان کرد: در این دوره‌ها، علاوه بر سازمان‌دهی تیم‌ها که به میزان 16 ساعت آموزش برنامه‌ریزی شده، حداقل دو تیم 14 نفره برای هر آموزشگاه و حداکثر همه دانش‌آموزان یک آموزشگاه را شامل می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان  با بیان اینکه در طرح دادرس آموزش‌های مختلفی به دانش‌آموزان ارائه شده، بیان داشت: این آموزش‌ها در زمینه‌های کمک‌های اولیه، پانسمان‌بانداژ، حمل مصدوم، اطفاء حریق، احیای قلبی ریوی، آتل‌بندی و سایر مباحث امدادی ارائه می‌گردد.

رضایی تصریح کرد: در کنار هدف اصلی طرح که ارائه آموزش‌های لازم امدادی و پیش‌گیرانه در حوادث بوده، مسابقاتی نیز به صورت المپیادهای شهرستانی، استانی و کشوری در رشته‌های مختلف برگزار شده تا  انگیزه بیشتری را برای دانش‌آموزان جهت یادگیری فراهم نماید.

وی با ابراز اینکه منتخبین کانون‌های دانش‌آموزی جمعیت هلال‌احمر استان لرستان در المپیاد آماده امسال موفق به کسب جام بشر دوستی در سطح کشور شده، یادآور شد: همچنین این کانون‌ها توانستند مقام سوم پانسمان و بانداژ خواهران و مقام دوم احیای قلبی ریوی را برای استان به ارمغان آوردند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان عنوان کرد: امسال نیز طرح دادرس در 233  آموزشگاه سطح استان باهمکاری آموزش‌وپرورش استان و شهرستان‌ها درحال اجرا بوده و انتظار می‌رود نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد را داشته باشیم.




فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار