امام‌جمعه موقت تهران گفت: جریان تکفیری داعش ۴ عنوان فقهی برای اعدام دارند. این جریان مفسد فی الارض، محارب با خدا و رسول خدا، باغی و ناصبی هستند.
کد خبر: ۴۸۰۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸ 18 August 2017
به گزارش خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید احمد خاتمی امام‌جمعه موقت این هفته نمازجمعه تهران، در خطبه دوم با اشاره به شهادت شهید حججی، گفت: شهید حججی از رویش‌های انقلاب است. این شهید که متولد دهه دوم انقلاب است، نشان داد که نسل سوم انقلاب اسلامی در راستای اهداف انقلاب ایستاده و به قول شهید مظلوم بهشتی انقلاب مانند قطاری است که افرادی در مسیر سوار و پیاده می‌شوند که این شهید بزرگوار از سوارشدگان بر قطار انقلاب است. 


وی با اشاره به آوازه شهدای مدافع حرم به خصوص شهید حججی، اظهار داشت: دلیل اصلی این موضوع، اخلاص در عمل این شهداست و اخلاص عمل آنها باعث رسیدن به این نعمت الهی شده است.


امام‌جمعه موقت تهران ضمن تشکر از سرلشکر سلیمانی و فرمانده‌هان رشید سپاه اسلام، خاطرنشان کرد: انتقام سختی در انتظار آنان خواهد بود.


آیت‌الله خاتمی بیان کرد: جریان تکفیری داعش 4 عنوان فقهی برای اعدام دارند. این جریان مفسد فی الارض، محارب با خدا و رسول خدا، باغی و ناصبی هستند و انشاءالله تمامی آنها و به خصوص شمری که شهید حججی را به شهادت رساند، قلع و قمع خواهد شد.


وی با اشاره به اینکه خون شهید کوثر است، اظهار داشت: سرلشکر جعفری بیان داشتند که ما 30 هزار جوان مانند شهید حججی داریم. خون پاک شهدا سرمایه نفیس این کشور است و کمترین توهین به این خون‌ها شرکت در جنایت داعش است.


امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به جلسات بررسی صلاحیت وزرا در مجلس افزود: تا به حال گفتگوها و نقدهای سازنده‌ای صورت گرفته است. همچنین به وزرای احتمالی که انتخاب خواهند شد، اعلام می‌دارم که شما را به خدا قدرت خود را در خدمت دین، معنویت و ارزش‌ها به کار گیرید و به عنوان نفرات اول عرصه کلان خدمت به مردم خدمت کرده و جناح‌مداری و حزب‌مداری را سرلوحه کار خود قرار ندهید.


آیت‌الله خاتمی با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری به همه مسئولین اظهار داشت: متدینین و انقلابی‌ها را با عنوان‌های تندرو و افراطی نخوانید که اینان هستند که در حوادث به کار می‌آیند و اینکه کسانی را که خدمت کرده و لیاقت دارند، به خاطر رأی به رقیب در انتخابات کنار نگذارید.


وی در توصیه‌ای به مسئولان اظهار داشت: فتنه خط قرمز است و از حامیان فتنه در پست‌های مختلف استفاده نکنید.


امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه تمام دولت‌های بعد از انقلاب مشروعه هستند، گفت: تنفیذ ولایت بر دولت‌ها باعث مشروعه شدن آنهاست و وظیفه تمام ما حمایت ناصحانه و نقد سازنده است و اپوزیسیون دولت بودن در جمهوری اسلامی جایی ندارد.


آیت‌الله خاتمی با اشاره به کشتار شیعیان در میرزاولنگ افغانستان تصریح کرد: شیعه‌کشی در افعانستان را محکوم کرده و خاطرنشان می‌کنم که جمهوری اسلامی هم از گروه‌های شیعه و سنی حمایت می‌کند و با شیعه‌کشی و سنی‌کشی در جهان اسلام مخالف است.


وی با اشاره به تظاهرات نژادپرستانه در آمریکا تأکید کرد: آمریکا بزرگ‌ترین کشور در زیر پا گذاشتن حقوق بشر است و عدم محکومیت رئیس‌جمهور آمریکا نسبت به نژادپرستان نشان از این موضوع دارد.


امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به اقدام تروریستی داعش در بارسلون اظهار داشت: اگر بشریت می خواهد از دست داعش راحت شود به دولت‌های خود فشار بیاورد.


آیت‌الله خاتمی در پایان سالروز بازگشت آزادگان به کشور و همچنین 30 مرداد سالروز گرامیداشت مساجد را تبریک گفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار