«صالح» کودک هفت ساله مبتلا به سرطان، با همکاری گروهی از خیران خوزستانی، به آرزوی خود برای داماد شدن دست یافت.
کد خبر: ۴۶۳۷۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵ 21 July 2017
به گزارش ایرنا، مراسم باشکوه کوچکترین داماد خوزستانی، در میان هلهله و شادی همراه با اندوه گروه «همیاران بی نام» و تعدادی از خیران خوزستانی در هتل بوستان اهواز برگزار شد.
 
«صالح» که از مدت ها قبل به سرطان مبتلا شده، هم اکنون مراحل درمان را در بیمارستان بقایی اهواز پشت سر می گذارد. او به همراه پدربزرگش از حدود 2 هفته پیش برای انجام شیمی درمانی به اهواز آمده اما پدربزرگ نمی توانست در بیمارستان او را همراهی کند به همین دلیل چند نفر از بانوان گروه همیاران بی نام شبانه روز در کنار صالح در بیمارستان از او مراقبت می کردند.
 
هدی رشیدی یکی از اعضای «گروه همیاران بی نام» و برگزار کننده این مراسم در این باره می گوید: صالح مدتی قبل به یکی از بانوان گروه، گفته بود که بزرگ ترین آرزویش برتن کردن لباس دامادی است، این کودک هفت ساله در حین درمان درد و رنج زیادی را تحمل می کرد، همین مساله باعث شد که برآورده کردن آرزوی او را در اولویت قرار دهیم.
 
وی می افزاید: می خواستیم این برنامه را در کمترین زمان برگزار کنیم به همین دلیل برای کمک گرفتن از خیران از طریق 'اهواز اسکای' که ما را در اینستاگرام همراهی می کند، فراخوان عمومی دادیم که با استقبال بسیار زیاد شهروندان روبه رو شدیم که باعث دلگرمی ما شد.
 
رشیدی اضافه می کند: در نهایت توانستیم آرایشگاه، آتلیه، خنچه ها، هدایا و تالار را برای روز مراسم آماده کنیم و هفت نفر از آقایان گروه نیز به عنوان ساقدوش انتخاب شدند؛ البته لباس دامادی و همه تزئینات به درخواست صالح به رنگ قرمز تهیه شدند.
 
روز جشن، مهمانان در انتظار ورود داماد کوچک بودند. اما آرایشگاه رفتن و لباس پوشیدن بیش از زمان معمول طول کشیده بود. ظاهرا درد بیماری در روز دامادی هم دست از سر صالح برنداشته بود. بالاخره داماد کوچک سوار بر ویلچر از خودروی تزیین شده پیاده شد. مهمانان اشک می ریختند. موسیقی و رقص محلی بختیاری تکمیل کننده این مراسم بود. صالح در پایان مراسم در حالی که از ته دل می خندید و دردش کمی تسکین یافته بود به بیمارستان منتقل شد.
 
رشیدی می گوید: صالح دوباره در بخش مراقبت های ویژه بستری شد و در روزهای بعد حال او بسیار بهبود یافته بود و فعلا مرخص شده است.
 
او می افزاید: گروه همیاران بی نام، گروه هنری آرامش، گروه بانوان هنرهای تجسمی ماهشهر، از همیاران بی نام آبادان، خاله آرزوها، مدیر و پرسنل بیمارستان بقایی، موسسه محک، گروه شمیم، اهواز اسکای، هتل بوستان و بسیاری دیگر از خیران برای برگزاری این مراسم همکاری کردند.
 
رشیدی اظهار می کند: صالح دویستمین کودکی است که آرزویش محقق می شود و بیستمین کودکی است که توانستیم به صورت میدانی برنامه ای برایش اجرا کنیم.
به گفته رشیدی، تا کنون 15 نفر از کودکانی که به آرزوی خود رسیده اند، به طور کامل بهبود یافته اند.
 
برآورده کردن آرزوی کودکان مبتلا به سرطان ایده ای است که هدی رشیدی یکی از بانوان نیکوکار اهوازی و مدیرعامل موسسه فرهنگی 'پنجمین فصل قشنگ' از سال 94 آن را به اجرا درآورده است.
 
«بشیر» نخستین کودک مبتلا به سرطانی بود که در این طرح به آرزوی خود رسید. این نوجوان 12 ساله آرزو داشت که شهری پاک داشته باشد. 24 دی 94 با همکاری خیران و مردم، خیابان سلمان فارسی (نادری) اهواز که بازار مرکزی و از پرازدحام ترین خیابان های شهر است نظافت شد. بشیر اکنون کاملا شفا یافته است.
 
پس از آن نوبت به «عباس» 13 ساله رسید که رویای «پلیس شدن» داشت. او 10 بهمن 94 فرمانده کلانتری 13 اهواز شد. این نوجوان اما نتوانست از چنگال بیماری رهایی یابد. عباس خرداد 95 درگذشت.
 
پس از آن آرزوی کودکان دیگری نیز با کمک همیاران بی نام جامه عمل پوشید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار