وزیر کشور در همایش هفته فرهنگی لرستان :
عبدالرضا رحمانی فضلی که در همایش فرهنگی لرستان سخن می گفت ،تصریح کرد: تنوع فرهنگ ها در کشور نقطه قوت است و ما با اینکه دارای کثرت در وحدت و وحدت در کثرت هستیم اما ملت واحد و یکپارچه ای هستیم. قطه قوت تنوع فرهنگ ها در پویایی آن ها است و ما باید اصالت های فرهنگی خود را حفظ و تقویت کنیم زیرا دو عنصر مستحکم و مقدس اسلام و ایران در راس این فرهنگ ها قرار دارد.
کد خبر: ۲۷۸۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۳ 16 August 2016

به گزارش تابناک لرستان ،وزیر کشور گفت: ایران از نظر فرهنگی کشوری مستحکم و پویاست و هم اصالت های ما و هم ارزش های دینی ما مهم هستند.

عبدالرضا رحمانی فضلی که در همایش  فرهنگی لرستان سخن می گفت ،تصریح کرد:   تنوع فرهنگ ها در کشور نقطه قوت است و ما با اینکه دارای کثرت در وحدت و وحدت در کثرت هستیم اما  ملت واحد و یکپارچه ای هستیم.

وی افزود: تقویت فرهنگ بومی در کنار فرهنگ ملی رسالت ما است و فرهنگ بومی متعلق به تاریخ ایران است به طوریکه ایران در برابر سهمگین ترین تهاجمات توانسته مقاومت و ایستادگی کند و در برابر این تهاجمات همواره هویت خود را حفظ کند.

رحمانی فضلی ادامه داد: باید در تقویت فرهنگی بومی خود بکوشیم و: اگر افرادی از تنوع فرهنگی اظهار نگرانی می کنند به عمق اهمیت این موضوع پی نبرده اند که این تنوع فرهنگ ها نه تنها تهدید و نقطه ضعف نیست بلکه نقطه قوت است.

وی خاطر نشان ساخت:  نقطه قوت تنوع فرهنگ ها در پویایی آن ها است و  ما باید اصالت های فرهنگی خود را حفظ و تقویت کنیم زیرا دو عنصر مستحکم و مقدس اسلام و ایران در راس این فرهنگ ها قرار دارد.


رحمانی فضلی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید با سیاست های اجتماعی و اقتصادی خود به دنبال این است که اقتصاد مناطق محروم از جمله لرستان را مانند فرهنگ آن ها تقویت کند.

وی اضافه کرد: رنج های بزرگ و عمیقی در پیکره برخی مناطق کشور به خاطر عدم توازن و تعادل وارد شده است، آنچنان که  توزیع منابع عادلانه نبوده و ما وارث یک تاریخ اقتصادی و برنامه ریزی غلط بوده ایم و هنوز نتوانسته ایم آن اصلاحاتی که مدنظرمان است را ایجاد کنیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه  اقتصاد مقاومتی به دنبال ایجاد تعادل و توزان است ودر موضوع اقتصاد مقاومتی مقوله درون زایی باید به عنوان یک اصل مدنظر باشد بیان کرد: دولت با عنایت به مقوله درون زایی و استفاده از ظرفیت های مردم در اقتصاد سه استان کشور را پایلوت اقتصاد مقاومتی قرار داد و ما به عنوان متولی امر موضوع اقتصاد را در این سه استان پیگیری می کنیم.

مقام عالی وزارت کشور با بیان اینکه  مردم سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی از جمله استان لرستان حمایت های خوبی در این زمینه داشته اند تاکید کرد: به طوریکه این استانها موجب شدند در جلسه اخیر دولت و سخنرانی اخیر رئیس جمهور در یاسوج ایشان اظهار کنند که همه استان ها باید یک وزیر مقیم داشته باشند که این فرد به عنوان ماموریت از دولت مسائل را مورد پیگیری قرار دهد.

.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار