بیانیه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سلسله در محکومیت توهین به قومیتها :
امروز توهین به قومیتها در واقع توهین به احکام و دستورات دین و آموزه های دینی و تلاش در جهت ایجاد شکاف و اختلافات قومیتی برای ایجاد چالش جدی برای کشور و نظام اسلامی به حساب می آید .اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی توهین به قوم بزرگ لک را محکوم کرده و از مسئولین اجرایی و امنیتی و قضایی مصرانه می خواهد بانیان و عاملان این حرکت شنیع راسریعا شناسایی و با اعمال قانون آنها را متوجه تبعات این حرکات مرموز نمایند تا در صفوف پولادین ملت خدشه ایجاد نشود .
کد خبر: ۲۶۹۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵ 01 August 2016


تابناک لرستان ؛با توجه به توهین اخیر یک خواننده زیرزمینی به قوم اصیل ونجیب لک که اعتراضات وانتقادهای شدیدی را در پی داتشه است اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان سلسله نیز با صدور بیانیه ایی این توهین وتحقیر  به قوم لک ودرحقیقت به اقوام ایرانی را محکوم کرده است.
متن این بیانیه به شرح ذیل است.
"بسم الله الرحمن الرحیم   یا ایها الناس انا خلقناکم من ذکر و وانثی و جعلناکم شعوبا و قبائلا لتعارفوا ان اکرمکم عندالله اتقیکم "
 جامعه بشری به موجب نیازهای متقابل اجتماعی و فرهنگی و لزوم همزیستی مسالمت آمیز برای رسیدن به اهداف انسانی و فردی و اجتماعی یک مجموعه به هم پیوسته و درهم تنیده است که کمالش در گرو همدلی و همیاری و همراهی و احترام متقابل و حفظ حرمتها و هویتهاست .
در آموزه های دینی بر اساس همین مولفه های حیاتی تاکید شده که انسانها مخصوصا مسلمانان باید با وحدت و یکپارچگی در کنار هم زندگی کنند و رافع مشکلات یکدیگر بوده و رنگ و نژاد و زبان و...مانع این اتحاد و همدلی نگردد آنچنانکه در قرآن کریم آمده است و اعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا ...همگی به ریسمان الهی چنگ بزنید و پراکنده و متفرق نشوید .
در سخنان ائمه معصومین هم جامعه بشری به پیکری واحد تشبیه شده که باید با هم تعاضد و تعامل متقابل داشته باشند و حلال مشکلات هم بوده و درجهت کمال و پیشرفت و سلامت همدیگر تلاش نمایند و شعرا بر اساس همین آموزه ها می سرایند که بنی آدم اعضای یکدیگرند ...که در آفرینش زیک گوهرند ....
مهمترین ویژگی سرزمین ما ایران وجود بافتهای متنوع قومیتی است که در بستر تاریخ درخشان این سرزمین همواره با اتحاد و همدلی و احترام متقابل در کنار هم زیسته اند .
امروز کشور و نظام ما باچالشهای بزرگ منطقه ای و فرا منطقه ای روبروست و وحدت و یکپارچگی ملت امری حیاتی و ضرورتی انکار ناپذیر است و هر تلاش و حرکتی که در جهت خدشه دار کردن این وحدت و انسجام ملی صورت پذیرد قطعا به عنوان توطئه ای طراحی شده از ناحیه دشمنان ملت ایران قابل ارزیابی است .
قوم بزرگ لک از اقوام صاحب تمدن و اصیل این سرزمین است که گستره جمعیتی آن در یک استان محدود نشده بلکه در جای جای کشورمان ایران گسترده و فعالانه حضور دارند و همواره در تمام صحنه هاو عرصه های نظام اسلامی نقش بی بدیل خود را در دفاع از ارزشها و تاریخ و تمامیت ارضی این کشور ایفا کرده اند .
امروز توهین به قومیتها در واقع توهین به احکام و دستورات دین و آموزه های دینی و تلاش در جهت ایجاد شکاف و اختلافات قومیتی برای ایجاد چالش جدی برای کشور و نظام اسلامی به حساب می آید .اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی توهین به قوم بزرگ لک را محکوم کرده و از مسئولین اجرایی و امنیتی و قضایی مصرانه می خواهد بانیان و عاملان این حرکت شنیع راسریعا شناسایی و با اعمال قانون آنها را متوجه تبعات این حرکات مرموز نمایند تا در صفوف  پولادین ملت خدشه ایجاد نشود .
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سلسله
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار