مدیرعامل جمعیت هلال ‌احمر استان مرکزی از فعال شدن ۲۰ پایگاه ثابت و موقت امداد و نجات و ۳۰۰ نیروی نجاتگر هلال احمر در سراسر استان مرکزی با هدف پاسخگویی سریع به حوادث و سوانح احتمالی در فصل زمستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۴۵۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳ 21 December 2023

به گزارش تابناک مرکزی،دکتر علیرضا شهرجردی ،در جلسه هماهنگی طرح امداد و نجات زمستانه هلال احمر در سال  ۱۴۰۲اظهارداشت:در اجرای طرح زمستانه جمعیت هلال احمر استان مرکزی ۲۰ پایگاه امداد و نجات هلال احمر در قالب ۱۴ پایگاه دائمی و ۶ پایگاه موقت در آماده باش کامل قرار دارند.

وی گفت :در هر پایگاه ثابت و دائمی پنج نفر به صورت ۲۴ ساعته برای ارائه خدمات رسانی احتمالی در زمستان فعالیت دارند.

شهرجردی با اشاره به آمادگی تیم های جمعیت هلال احمر استان مرکزی برای اسکان اضطراری مسافرین در راه مانده احتمالی در زمان بروز حوادث طبیعی و بین جاده ای افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی جاده های استان و تامین نیازهای امدادی احتمالی شهروندان ۶ پایگاه موقت هلال احمر در محورهای خمین-الیگودرز، دلیحان-نراق، آب گرم محلات، ساوه-همدان ، ساوه-تهران و تفرش-فراهان در نظر گرفته شده است که در هر پایگاه ۳ نفر به صورت ۲۴ آماده خدمات رسانی احتمالی به شهروندان در راه مانده در زمستان هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال ‌احمر استان مرکزی افزود: یک فروند بالگرد و ۷۰ خودروی عملیاتی شامل آمبولانس، خودروهای نجات، فرماندهی و ارتباطات، آرگو و … با ۳۰۰ نیروی نجاتگر برای اجرای طرح زمستانه جمعیت هلال احمر در استان پیش بینی شده است.

دکترشهرجردی ‌با تاکید به آمادگی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی (EOC) به صورت شبانه روزی جهت پاسخگویی به تماس‌های اضطراری مردم گفت : هموطنان در هنگام وقوع حوادث طبیعی و بین جاده‌‌ای در صورت نیاز به خدمات امدادی می‌‌توانند با برقراری ارتباط تلفنی با شماره ۱۱۲ ندای امداد جمعیت هلال احمر مرکزی بصورت شبانه‌‌روزی، به صورت رایگان از خدمات امداد و نجات حمعیت هلال احمر استان مرکزی بهره مند شوند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار