طرح بزرگ محیط زیستی تصفیه گازوییل شرکت پالایش نفت (پالایشگاه) اصفهان با هدف تولید گازوییل یورو ۵ در مدار تولید قرار گرفت.
کد خبر: ۱۰۷۰۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴ 06 October 2022

با اجرای این طرح  همه گازوییل تولیدی این شرکت، یورو ۵ و مطابق با استانداردهای روز دنیا شد و در اختیار هموطنان قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان، گفت: با اجرایی شدن این طرح کلان ملی، میزان گوگرد ۲۳ میلیون لیتر گازوییل تولیدی از ۱۰ هزار به زیر ۱۰ ppm  (قسمت در میلیون) کاهش می‌یابد.
محسن قدیری افزود: پروژه تصفیه گازوییل یا گوگرد زدایی از گازوییل شرکت پالایش نفت اصفهان در هوای پاک شهر و استان اصفهان و همه استان های وابسته به این شهر تاثیر بسزایی خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان با اشاره به اینکه در این طرح محیط زیستی، روزانه حدود ۳۰۰ تُن از گوگرد گازوییل تولیدی حذف خواهد شد، تصریح کرد: گوگرد استحصالی به صورت گرانوله تولید می شود و در اختیار شرکت های متقاضی قرار خواهد گرفت.

طرح بزرگ تصفیه گازوییل (سوخت دیزل) با سرمایه گذاری ۶ هزار و ۷۸۴ میلیارد تومان و ۵۱۱ میلیون یورو در پالایشگاه اصفهان اجرا شده است و برآورد افزایش سودآوری آن ۲۶۳ میلیون دلار در سال پیش بینی می شود.

۹۰ درصد از تجهیزات طرح ملی تصفیه گازوییل توسط تولیدکنندگان داخلی تهیه شده است و با راه‌اندازی آن در پالایشگاه اصفهان روزانه یکصد هزار بشکه گازوییل یورو ۵ تولید می‌شود.

با بهره‌برداری از طرح کلان تصفیه گازوییل، همه گازوییل تولیدی روزانه پالایشگاه اصفهان مطابق با استاندارد بین‌المللی یورو ۵ تصفیه شده و ۳۰۰ تُن گوگرد حذف می شود.

شرکت پالایش نفت اصفهان ( پالایشگاه اصفهان ) در زمان حاضر وظیفه تامین حدود ۲۵ درصد از سوخت کشور را به عهده دارد و بنزین و گازوییل از محصولات اصلی این شرکت بشمار می‌آید بطوری‌که سوخت ۱۶ استان از جمله اصفهان را تامین می‌کند.

روزانه ۱۲ میلیون لیتر بنزین یورو ۵ و حدود ۲۰ میلیون لیتر گازوییل یورو۵ در این واحد صنعتی تولید می شود.

ایـن شرکت با حدود ۳۰ نوع فراورده نفتی اصلی و ویژه در منطقه‌ای به مساحت ۳۴۰ هکتار در شمال غربی اصفهان واقع و ظرفیت آن حدود ۳۷۵ هزار بشکه در روز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار