رییس دادگستری الیگودرز گفت: سال گذشته ۳۶ هزار و ۹۵۰ پرونده وارد سیستم قضایی الیگودرز شد که از این تعداد ۳۶ هزار و ۲۸۰ فقره دادنامه صادر شده است.
کد خبر: ۱۰۵۳۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵ 28 June 2022

به گزارش خبرنگار تابناک  "امیر هوشنگ فتحی" شامگاه دوشنبه در نشست خبری با رسانه های شهرستان که‌ بمناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد با اشاره به سیر صعودی  پرونده های ورودی به دادگستری الیگودرز اظهار داشت: این تعداد پرونده نسبت به سال ماقبل آن ۶ درصد رشد داشته است.

وی افزود: اگر چه‌ در میزان افزایش پرونده ها نسبت به دیگر شهرهای استان رشد کمتری داشته ایم اما همین مقدار نیز برای جمعیت  شهرستان نگران کننده است.

فتحی با اشاره به اطاله دادرسی بعنوان چالش بزرگ دستگاه قضایی گفت: متاسفانه ما در دادگستری  با توجه به اینکه نمی دانیم میزبان چه تعداد پرونده هستیم  با یک امر مجهول برنامه ریزی می کنیم.
وی با اشاره به تلاش قضات وکارکنان این مجموعه گفت: در ده ماهه نخست سال گذشته و در پی ارزیابی دادگستری استان از عملکرد حوزه های قضایی شهرهای استان ، دادگستری الیگودرز  با ۱۶۹ امتیاز رتبه نخست را کسب نمود.
رییس دادگستری الیگودرز با اشاره به راه اندازی دادگاه اختصاصی خانواده در الیگودرز  به افزایش آمار طلاق  در این شهرستان اشاره کرد و افزود : متاسفانه از هر ۱۰  ازدواج‌  ۷/ ۳  به طلاق منجر شده است که این آمار بسیار نگران کننده می باشد.
وی به  کشف بیش از  سه تن انواع مواد مخدر ، امحا ۲۰۶ هزار بوته‌گل ، کشف ۳۲۷ قبضه سلاح شکاری و جنگی ، رفع تصرف  ۵۸ هکتار از اراضی ملی  و مسلوب المنفعه ۳۰ حلقه چاه غیر مجاز بعنوان دیگر اقدامات در شهرستان اشاره نمود و گفت : دستگاه فضایی برای حفظ منافع نظام و امنیت شهروندان با هیچ کسی تعارف ندارد.
رییس دادگستری به انجام پنج هزار و ۵۴۴ مورد مشاوره رایگان در واحد ارشاد ومعاضدات ، سازش سه مورد قتل عمد ، ۸۹۱ مورد دادرسی الکترونیکی ، یک هزار و ۴۲۴ مورد مرخصی زندانیان و ۵۲۰ مورد بازدید قضات از زندان اشاره نمود و افزود: در یکسال گذشته همچنین دو هزار و ۴۴۲ فقره پرونده در شوراهای حل اختلاف منجر به سازش شده که با افزایش ۴۱ درصدی مواجه گردیده است.
وی با اشاره به مشکلات کشور گفت : امروز بیش از هر زمان نیاز به تلاش مدیران برای برون رفت از مشکلات داریم ، اما متاسفانه برخی مدیران نسبت به انجام وظایف خود بی تفاوت می باشند که بر همین اساس دستگاه قضایی با ورود به موضوع ۶۵ مورد ترک فعل مدیران و پیمانکاران شهرستان را به بازرسی کل کشور گزارش نموده است .
فتحی با اشاره به اینکه عده ای از هم اکنون فضای شهر را انتخاباتی نموده اند ، افزود: اینگونه اقدامات موجب خلل در خدمت رسانی مسوولان  به مردم خواهد شد و در نتیجه شهر زیان می بیند.
وی به استقلال دستگاه قضایی هم اشاره نمود و افزود: برای توسعه شهرستان با تمام نمایندگان ادوار همکاری داشته ایم و امروز هم باید از ظرفیت نماینده الیگودرز برای رفع مشکلات استفاده شود .
رییس دادگستری الیگودرز ضمن قدردانی از مطالبه گری اصحاب رسانه شهرستان گفت: متاسفانه یکی از مشکلات فضای مجازی هتک حرمت افراد حقیقی و حقوقی تحت عنوان مطالبه گری می باشد که در نتیجه نبود سواد رسانه ای رخ می دهد و باید برای رفع مشکل چاره اندیشی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار