گامی مهم در راستای تقویت صنوف کشاورزی؛
تابناک سمنان: سیدحسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از تشکیل اتاق اصناف کشاورزی در همه شهرستان‌های این استان خبر داد و گفت: این اقدام گامی مهم در راستای تقویت صنوف کشاورزی است.
کد خبر: ۹۷۶۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸ 07 July 2021

دولت فورا به افزایش قیمت نهاده های کشاورزی ورود کند -

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: تشکیل اتاق اصناف در شهرستان‌های استان سمنان بر اساس اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور و به‌تبع آن الزام تشکیل کمیسیون نظارت بر اصناف کشاورزی در شهرستان‌ها و مرکز استان‌های کشور انجام می‌شود.

وی کرد: پس از تشکیل کمیسیون نظارت بر اصناف کشاورزی شهرستان‌ها در استان سمنان اتحادیه‌های صنفی کشاورزی و اتاق اصناف کشاورزی در همه شهرستان‌های این استان از طریق برگزاری انتخابات ایجاد می‌شود.

سیدحسن میرعماد همچنین افزود: بر اساس اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی دبیرخانه کمیسیون نظارت بر اصناف کشاورزی در شهرستان‌ها و مرکز استان سمنان به ترتیب در ادارات تعاون روستایی شهرستان‌ها و نیز مدیریت تعاون روستایی استان سمنان مستقر می‌شود.

میرعماد افزود: هم‌اکنون امور صنفی مرتبط با بخش کشاورزی توسط نظام صنفی کشاورزی در شهرستان‌ها پیگیری می‌شود و این تشکل تا زمان شکل‌گیری اتاق اصناف کشاورزی در سطح شهرستانی به فعالیت خود ادامه می‌دهد؛ اما با تشکیل اتاق اصناف به وظایف، مأموریت‌ها، اختیارات، اموال و دارایی‌ها تعهدات، بستانکاری‌ها و دیون این نهاد عیناً به اتاق اصناف کشاورزی در شهرستان‌ها منتقل می‌شود.

وی تصریح کرد: نظام صنفی کشاورزی استان سمنان نیز تا زمان شکل‌گیری دوسوم اتاق‌های اصناف کشاورزی در شهرستان‌های این استان به فعالیت خود ادامه می‌دهد و با تشکیل دوسوم اتاق‌های اصناف کشاورزی در شهرستان‌های استان همه وظایف، مأموریت‌ها، اختیارات، اموال و دارایی‌ها، تعهدات، بستانکاری‌ها و دیون نظام صنفی کشاورزی استان سمنان عیناً به اتاق اصناف کشاورزی شهرستان مرکز استان سمنان منتقل می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اهمیت تقویت تشکل‌های صنفی بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: امیدواریم با این اقدام، اتاق اصناف کشاورزی در سطوح استانی و شهرستانی بتوانند نیازهای بهره‌برداران این بخش را پیگیری و در راستای رفع آن تلاش کنند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار