معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان:
معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان گفت: اسامی نهایی داوطلبان تایید صلاحیت شده شوراهای اسلامی شهر و روستا در لرستان ۱۶ خرداد اعلام می‌شود.
کد خبر: ۹۶۸۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹ 04 June 2021

به گزارش تابناک لرستان، " محمود ثمینی" روز جمعه با اشاره به جلسه ستاد انتخابات استان و تأکید بر ضرورت مشارکت مردم در انتخابات به رسانه ها اعلام کرد: مواردی را که باعث افزایش مشارکت مردم در انتخابات می‌شود، متوقف نکنیم.

وی بر اعمال توجه، دقت و حساسیت بیشتر در شعب که در دوره‌های گذشته مشکل داشته‌اند تاکید کرد و ادامه داد: لازم است در روز انتخابات از ورود و خروج افراد متفرقه به فرمانداری‌ها جلوگیری و هرگونه تردد فقط با کارت شناسایی معتبر انجام شود.

ثمینی به جدیت در روند پیگیری و اختصاص سهمیه واکسن توسط وزارت کشور اشاره کرد و یادآور شد: تزریق واکسن کرونا برای عوامل اجرایی شعب اخذ رای در حال پیگیری است.

وی از ممنوعیت هرگونه جابجایی شعب اخذ رای در روز انتخابات به جز در موارد امنیتی خبر داد و بیان کرد: فرمانداران محترم در شعب اخذ رای الکترونیکی، پیش بینی تعرفه اخذ رای را داشته باشند که در صورت هرگونه مشکل احتمالی و خروج  سیستم از شبکه، ادامه کار رای گیری به صورت دستی انجام شود و بمنظور جلوگیری از ازدحام جمعیت در شعبه های پر جمعیت اخذ رای می توان تعداد شعبات را در اماکنی که دارای وسعت بیشتری هستند، افزایش داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به آخرین نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: مطابق برنامه تنظیمی، نتیجه نهایی صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی تا پانزده خرداد توسط شورای مرکزی نظارت به وزارت کشور اعلام و و پس از آن به ستاد انتخابات استانها به فرمانداریها ابلاغ و اسامی نهایی توسط فرمانداران در مهلت قانونی اعلام خواهد شد.

ثمینی با اشاره به ضرورت رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در روز انتخابات بر ضرورت معرفی رابط بهداشتی توسط فرمانداران به ستاد مرکزی و ارایه آموزش‌های لازم برای حضور در شعبه در روز اخذ رای تاکید کرد.

وی در پایان افزود: باتوجه به مصوبه ستاد ملی کرونا رای گیری انتخابات از ساعت هفت صبح روز ۲۸ خرداد آغاز و درصورت حضور مردم در شعب اخذ رای تا ساعت ۲ بامداد روز شنبه ادامه دارد.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد امسال همزمان با سراسر کشور در لرستان برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار