تابناک-رانندگان اتوبوس‌های شهری بندرعباس تاکنون چهار بار به دلیل تاخیر در پرداخت حقوق و بیمه خود تجمع کرده اند اما هنوز مشکلاتشان برطرف نشده است.
کد خبر: ۹۶۴۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۲ 19 May 2021

به گزارش سرویس اجتماعی تابناک،یازدهم اردیبهشت ماه سال جاری بود که رانندگان اتوبوس‌های شهری بندرعباس برای چهارمین بار به دلیل تاخیر در پرداخت حقوق و بیمه خود در مقابل توقفگاه شهید داشته سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس تجمع کردند.
در این تجمع رانندگان خواستار این موضوع بودند که حقوق و بیمه آنها سریعتر پرداخت شود و بیمه و حقوق متناسب با شغلشان به آنها تعلق گیرد.
برخی از گلایه‌های رانندگان به این شرح بود:
ما رانندگان پایه یک هستیم و در قانون، حقوق پایه رانندگان پایه یک از کارگران عادی بالاتر است اما تاکنون ما با حقوق یک کارگر کار کرده‌ایم.
بیمه ما مرتب واریز نمی‌شود و چند ماه تاخیر دارد. بیمه اردیبهشت و خرداد سال گذشته و از دی ماه سال قبل تاکنون بیمه واریز را نکرده اند.
همه وعده و وعید می دهند که مشکلات حل می شود و تاکنون هیچ گره‌ای از کار ما باز نشده‌است.
قرارداد درستی نداریم و نمی دانیم با چه نهادی قرارداد داریم. شرکت می گوید با ما قرارداد ندارید و شهرداری هم می گوید شما زیر نظر شرکت هستید.
در این شرایط کرونایی رانندگان خیلی در معرض ابتلا به این ویروس و بیماری هستند و باید تمام وسایل بهداشتی را خودشان تهیه نمایند.
امنیت شغلی نداریم و اگر برای دریافت حق و حقوق قانونی خود هم اعتراض کنیم فورا با موضوع اخراج تهدید می شویم.
حسین اخلاقی رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری نیز در این تجمع حاضر شده و به خواسته‌های رانندگان گوش می‌دهد و قول پیگیری و رفع آنها را می‌دهد.
مهمترین وعده‌های رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس در جمع رانندگان:
درآمد سازمان از جابجایی مسافر تامین می شود و بدلیل شرایط کرونایی جامعه، درآمد هم کاهش یافته است اما تلاش کرده ایم مشکلات شما کمتر شود.
دی ماه سال قبل قرارداد شرکت با سازمان به اتمام رسید و مزایده برگزار شد و همین شرکت دوباره برنده شده و قرار داد جدید نیز به زودی بسته می شود.
بیمه ماه هایی که واریز نشده (دی، بهمن و اسفند سال 99) را به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز کرده ایم و منتظریم در سیستم تامین اجتماعی ثبت شود و طی یکی دو روز آینده بیمه ماه های واریزی ثبت خواهد شد و مشکل بیمه شما برطرف می‌شود. همچنین بیمه اردیبهشت و خرداد سال گذشته هم که پرداخت نشده‌است در دست اقدام بوده و آنها هم پرداخت خواهد شد.
در قرارداد جدید، رانندگان جدا دیده شده و طبق قانون رانندگان پایه یک حقوق و بیمه آنها واریز می شود و این موضوع را در حقوق فروردین امسال زمانی که واریز شد خواهید دید.
بعضی افراد قصد دارند برای برخی اقدامات سیاسی از شما رانندگان سوءاستفاده کنند و باید مراقب این موضوعات نیز باشید.
برای مشاهده گزارش قبلی می‌توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:
http://tabnakhormozgan.ir/fa/news/960731
در آن تجمع رییس سازمان فیش واریزی بیمه به حساب تامین اجتماعی را نیز به رانندگان نشان می‌دهد و می‌گوید که بیمه سه ماه پایانی سال شما واریز شده و به زودی در سامانه تامین اجتماعی خواهد نشست. اما رانندگان چند روز پیش در تماس با ما عنوان کردند که بیمه واریز شده آنها تنها مربوط به ماه اسفند است و بیمه ماه‌های دی و بهمن نیز مانند اردیبهشت و خرداد سال گذشته واریز نشده‌است. برای پیگیری موضوع به همراه یکی از رانندگان به تامین اجتماعی مراجعه می‌کنیم و موضوع را از آنجا پیگیری کردم. در این بین متوجه شدم که شرکتی که طرف قرارداد با سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس است بیمه سه ماه دی و بهمن و اسفند را واریز کرده‌است اما تنها یک گروه که رانندگان اتوبوس در آن قرار دارند، فقط بیمه اسفند ماه واریز شده و دو ماه دیگر واریز نشده‌است. این در حالی است که رییس سازمان در جمع رانندگان به آنها می‌گوید که بیمه هر سه ماه را به تامین اجتماعی واریز کرده‌اند. اما این تناقض‌گویی‌ها از سوی رییس سازمان ادامه دارد و در پیگیری دیگری که انجام شد می‌گوید که چک بیمه رانندگان نوشته شده اما هنوز به بانک نرفته‌است. در جدیدترین اظهارنظر حسین اخلاقی رییس سازمان مدیریت بار و مسافر شهرداری بندرعباس گفته‌است که بیمه تا پایان اسفندماه تسویه و پرداخت شده و پرسنل بابت تمدید دفترچه و بهره‌مندی از مزایا و خدمات تامین اجتماعی مشکلی ندارند و الباقی معوقات بیمه با رایزنی و توافقات حاصله با سازمان تامین اجتماعی تقسیط شده‌است. همچنین حقوق و عیدی پرسنل فوق تا پایان بهمن ماه پرداخت گردیده و براساس پیگیری‌های بعمل آمده ظرف هفته آینده حقوق و بیمه جدید نیز پرداخت می‌شود.
این بلاتکلیفی ادامه دارد. از یک سو به آنها وعده داده می‌شود که بیمه هر سه ماه واریز می‌شود اما در عمل شاهد موضوع دیگری هستند و رانندگان می‌گویند که بیمه این دو ماه هم مانند اردیبهشت و خرداد سال گذشته پایمال می‌شود. یک سال کارکرد با حقوق و بیمه عادی رانندگان نتیجه‌اش شده عدم پرداخت چهار ماه از بیمه آنها. از سوی دیگر نیز وعده واریز حقوق اسفند ماه آنها نیز تاکنون محقق نشده و رانندگان چشم‌انتظار محقق شدن وعده‌های رییس سازمان هستند. طبق گفته رییس سازمان، قرار است که این مشکلات و معوقات بیمه و حقوق سال گذشته رانندگان اتوبوس‌ها تا هفته آینده برطرف شود و بیمه رانندگان به حساب تامین اجتماعی واریز و حقوق اسفند نیز به حساب رانندگان واریز شود و مشکل نوع قرارداد این گروه از کارکنان سازمان نیز تا اواخر خرداد ماه برطرف و بیمه و حقوق رانندگان اتوبوس طبق قانون رانندگان پرداخت شود. ما این موضوع را پیگیری کرده و نتیجه را منعکس خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار