معاون جهاد کشاورزی استان سمنان:
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی سمنان بابیان اینکه مشکل اصلی بخش دام و طیور استان تأمین نهاده است، گفت: ۴۰۰واحد مرغداری در استان فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۹۲۲۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷ 09 December 2020

فعالیت ۴۰۰واحد مرغداری در استان سمنان/ تأمین نهاده مشکل اصلی

به گزارش تابناک سمنان مصطفی شاه‌حسینی بعدازظهر چهارشنبه در بازدید از واحدهای مرغداری سمنان ضمن بیان اینکه مشکل اصلی بخش دام و طیور استان سمنان تأمین نهاده است، ابراز داشت: چند نرخی بودن، افزایش قیمت و گاهاً کمبود نهاده‌های دامی باعث ایجاد مشکلات بسیاری برای مرغداری‌ها شده است.

وی ضمن بیان اینکه از سوی وزارت جهاد سامانه بازار گاه راه‌اندازی شده است، افزود: هدف از این اقدام حذف واسطه‌ها و دلالان است تا نهاده‌های دامی مستقیم به دست بهره‌برداران برسد که این مهم در استان سمنان نیز پیگیری می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه در سامانه بازار گاه مشخصات دامداران ابتدا ثبت می‌شود، ابراز داشت: با ثبت مشخصات نهاده مستقیم در دست تولیدکنندگان قرار می‌گیرد و واسطه‌ها و دلالان به‌عنوان یکی از عوامل افزایش قیمت حذف خواهند شد.

شاه‌حسینی بابیان اینکه به لحاظ تولید مرغ و تخم‌مرغ در استان سمنان مشکلی وجود ندارد، در ادامه تصریح کرد: بیش از ۴۰۰ واحد انواع مرغداری در استان سمنان وجود دارد که دو الی سه درصد تولید کشور را تأمین و مابقی آن به سایر استان‌ها صادر می‌شود.

وی بابیان اینکه گوشت مرغ و تخم‌مرغ بدون هیچ مشکلی در استان سمنان تولید می‌شود، افزود: برای گوشت قرمز نیز همین مسئله صدق می‌کند و کمبودی از این نظر در استان سمنان نیست و این نوع کالاها تأمین‌شده هستند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار