مدیرکل بهزیستی استان خراسان شمالی با تایید وجود فرزند پذیری غیرقانونی در این استان گفت: خانواده های که فرزند پذیری غیر قانونی انجام می دهند از لحاظ قانونی نمی توانند از تسهیلات شناسنامه برای فرزندشان برخوردار شوند.
کد خبر: ۸۳۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴ 25 August 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،رضا الله وردی اظهارکرد:براساس قانون متولی اصلی فرزند خانوادگی و دادن سرپرستی فرزندان به خانواده های متقاضی سازمان بهزیستی است و این کار نیز با حکم دستگاه قضا و طی مراحل قانونی از طریق ثبت احوال انجام می شود.
وی اضافه کرد:خانوارهایی که غیر از مراحل قانونی نسبت به فرزند پذیری اقدام می کنند،طبق قانونی نمی توانند شناسنامه دریافت کنند و دراین زمینه مواردی نیز در این استان وجود داشته که با مشکل قانونی مواجه شدند.
مدیرکل بهزیستی استان خراسان شمالی گفت:در سال گذشته 43 فرزند فاقد هویت به متقاضیان فرزند خواندگی و سرپرستی در استان واگذار شده و در سالجاری نیز با روال قانونی 18 فرزند دیگر دارای شرایط به متقاضیان واگذار شد.
به گفته وی تمام این فرزندان فاقد هویت مورد درخواست متقاضیان بوده که با حکم دستگاه قضا و دریافت شناسنامه از مجاری قانونی ثبت احوال تحویل شده است.
وی افزود:در حال حاضر 127 خانواده در استان خراسان شمالی متقاضی دریافت فرزند هستند که به دلیل نداشتن فرزند با شرایط درخواست این خانواده ها،آنها پشت نوبت ماندند.
وی اضافه کرد:هم اکنون 800 کودک بد سرپرست و فاقد سرپرست در مراکز شیرخوارگاه استان وجود دارند که از لحاظ قانونی مجوز واگذاری این کودکان را به عنوان فرزند خوانده نداریم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
هر وقت به بهزیستی مراجعه میکنیم و درخواست مساعدت و همکاری می کنیم بهانه قانمون و منع قانون و اینجور مسائل رو بیان می کنند و کار ما انجام نمی شه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار