مسعود پزشکیان، عضو کمیسیون ویژه برجام در مجلس شورای اسلامی
مسعود پزشکیان، عضو کمیسیون ویژه برجام در مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون وظیفه جمع بندی در مورد این موضوع را دارد و رای نهایی در جلسه علنی مجلس با عنایت به دیدگاه رهبر معظم انقلاب و شورای عالی امنیت ملی اخذ می شود.
کد خبر: ۷۹۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳ 19 August 2015
به گزارش تابناک تبریز
عضو کمیسیون ویژه برجام در مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون وظیفه جمع بندی در مورد این موضوع را دارد و رای نهایی در جلسه علنی مجلس با عنایت به دیدگاه رهبر معظم انقلاب و شورای عالی امنیت ملی اخذ می شود.

به گزارش خبرنگار ما ، مسعود پزشکیان در مورد کمیسیون ویژه برجام که اعضا آن امروز در صحن علنی مجلس انتخاب شدند گفت: ما در این کمیسیون حرف هایمان را می زنیم و طرف مقابل نیز حرفهایش را می زند و گفت وگو کردن اشکالی ندارد.

وی ادامه داد: البته یک تعداد از همان اول نه می گویند، کارشان این است، البته این بدان معنا نیست که ما حرف نزنیم و در کمیسیون بحث بررسی نکنیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که اکثر اعضا کمیسیون ویژه برجام مخالف متن برجام هستند و آیا ممکن است به آن نه بگویند گفت: در کلان قضیه برجام باید در صحن علنی مجلس تصویب شود. دیدگاه رهبر معظم انقلاب و نظر شورای عالی امنیت ملی نیز باید در نظر گرفته شود. این ها با هم می توانند نظر ایران باشد نه جدا جدا.

عضو کمیسیون ویژه برجام در مجلس تاکید کرد: رای نهایی در مورد متن برجام در جلسه علنی مجلس داده می شود نه کمیسیون ویژه برجام؛ این کمیسیون همانند کمیسیون های دیگر این موضوع را جمع بندی می کند و به صحن مجلس ارائه می کند.

رونده 12 ساله مذاکرات هسته ای، پس از گذشت 22 ماه و 26 دور گفت و گوی سخت و نفس گیر در دولت یازدهم، سرانجام روز سه شنبه 23 تیرماه 94 با قرائت جمع بندی پایانی مذاکرات از سوی محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و فدریکا موگرینی مسوول هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا به پایان رسید.

در 30 تیرماه ظریف وزیر امور خارجه و علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی با حضور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی توضیحاتی را درمورد برجام هسته ای به نمایندگان ارایه کردند و پس از آن وزیر امور خارجه، متن توافق جامع و ضمائم آن را برای طی مراحل قانونی تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد. قرار شد برای بررسی برجام کمیسیون ویژه ای در خانه ملت تشکیل شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه 15 عضو کمیسیون ویژه برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) و آثار و پیامد های آن را انتخاب کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار