فرماندار پارسیان:از سال 88 باید مبالغ حاصل از فروش محصولات پالایشگاه پارسیان به شهرداری‌ها و دهیاری‌های این شهرستان پرداخت می‌شده که در سال 92 حدود 20 میلیارد تومان واریز شده است.
کد خبر: ۷۶۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵ 13 August 2015

فرماندار مهر با اشاره به کار و تلاش و کارگاه سازندگی در این شهرستان خاطرنشان کرد: بر اساس ظرفیت‌های بالقوه این شهرستان در زمینه سرمایه‌گذاری که از اولویت‌های اصلی ما در این شهرستان توسعه اقتصادی و به دنبال آن اشتغال‌زایی بوده، در این مدت بالغ‌بر 700 میلیارد تومان در بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده که این میزان در مقایسه با سال‌های گذشته حجم فراوانی از سرمایه‌گذاری در این شهرستان بوده است.

نماینده عالی دولت در مهر گفت: در زمینه اعتبارات دولتی نیز یک حرکت جهشی انجام گرفت که در مقایسه با سال 92، اعتبارات 4 میلیارد تومانی این شهرستان در سال گذشته بالغ‌بر 55 میلیارد تومان افزایش یافت.

وی در مورد سهم شهرستان مهر از محل دو درصد نفت و گاز تصریح کرد: تا دو سال پیش سهم این شهرستان از پرداخت دو درصد نفت و گاز بسیار ناچیز بود که به‌عنوان‌مثال در حوزه گازی وراوی و تابناک با پیگیری‌های انجام‌شده بخشی از سهم این شهرستان که به‌ناحق پرداخت‌ نشده بود با ارائه مستندات لازم به وزارت نفت طی هشت ماه تغییراتی در اختصاص چاه‌های این دو حوزه گازی به وجود آمد و سهم شهرستان مهر تعیین شد.

موسوی بابیان اینکه وجود بالغ‌بر 14 چاه گازی موجود در این دو حوزه مشترک در موقعیت جغرافیایی شهرستان مهر از سوی وزارت نفت اثبات شد، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته درحالی‌که مسئولان وقت از این موضوع اطلاع داشتند سهم دو درصد از استخراج این چاه‌ها به‌جای پرداخت به شهرستان مهر به شهرستان لامرد پرداخت می‌شده که با اصلاح این سهم از سوی وزارت نفت، در حال حاضر سهم شهرستان مهر پنج برابر سال‌های گذشته تعیین‌ شده است.

فرماندار شهرستان مهر خواستار پرداخت سهم ارزش‌افزوده محصولات پالایشگاه پارسیان شد و بیان داشت: بیش از 35 میلیارد تومان ارزش‌افزوده فروش محصولات شرکت پالایش گاز پارسیان به دهیاری‌ها و شهرداری‌های این شهرستان پرداخت نشده که به‌یقین این نیز یکی از مطالبات به‌حق مردم این شهرستان است که انتظار می‌رود مدیرکل امور مالیاتی این استان پیگیر خواسته مردم شهرستان مهر باشد.

وی اضافه کرد: از سال 88 باید مبالغ حاصل از فروش محصولات پالایشگاه پارسیان به شهرداری‌ها و دهیاری‌های این شهرستان پرداخت می‌شده که در سال 92 حدود 20 میلیارد تومان واریز شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار