رییس انجمن موسیقی لرستان گفت: در سال ۹۸ بمنظور حمایت تمام قد از موسیقی لرستان کنسرتهای پاپ به هر فصل یک اجرا تقلیل می یابند.
کد خبر: ۷۶۲۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸ 13 July 2019
امین عباسیان در جلسه شورای موسیقی استان که به ریاست سرپرست فرهنگ و ارشاد استان برگزار گردید  هدف از برگزاری این جلسه را ساماندهی و برنامه ریزی جشنواره ها ، کنسرتها و اجراهای کارگاهی دانست و گفت : بنا به رسالت اصلی انجمن موسیقی لرستان، مبنای کاری در راستای حفظ ، احیا و اجرای موسیقی مقامی منطقه و نیز موسیقی ایرانی قرار دارد، اما متاسفانه طی سه سال گذشته با توجه به سیاستهای اجرایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان این مقوله مهم کم رنگ شده و اولویت با اجرای موسیقی های پاپ بود.
 
وی افزود : ما به هیچوجه با اجرای موسیقی پاپ مخالف نیستیم ، چرا که این نوع موسیقی امروزه مورد استقبال جوانان نیز قرار گرفته است ، اما موضوعی که برای ما از اهمیت بیشتری برخوردار است حمایت از هنرمندان بومی و خصوصا پیشکسوتان است.
 
تقلیل کنسرتهای پاپ به هر فصل یک کنسرت
 
 رئیس انجمن موسیقی لرستان اظهار داشت : در جلسه مذکور خوشبختانه کلیه اعضا با همدلی عنایت ویژه ای به موضوعات مطروحه داشته و اکثر آنان نیز مورد تایید قرار گرفت ، که مهمترین آنها تقلیل کنسرتهای پاپ به هر فصل یک کنسرت در شهرستانها و ۶ کنسرت در طی سال در مرکز استان بود.
 
عباسیان افزود : از نکات قابل توجه مصوبات جلسه مذکور دستور نظارت همه جانبه انجمن موسیقی لرستان و نمایندگی های انجمن در شهرستانها بر امور کنسرتها از طرف مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بود.
ضمنا شایان ذکر است مقرر شد تهیه کنندگان کنسرتهای پاپ یک بسته حمایتی از کنسرتهای محلی ارائه دهند که متعاقبا به آنها ابلاغ خواهد شد.
 
جشنواره های تال ، رضا سقایی و آوای ارادت
 
عباسیان همچنین خاطر نشان کرد : در این جلسه در خصوص جشنواره های تال ، رضا سقایی و آوای ارادت تصمیماتی اتخاذ گردید که به زودی به مرحله اجرا در خواهند آمد.
 
از دیگر مصوبات این جلسه تصویب اجراهای کارگاهی و بالا بردن سطح کیفی آنها توسط مسئولین آموزشگاهها و تحت نظر انجمن موسیقی بود.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار