خرم آباد - مدیرکل روستایی استانداری لرستان گفت: با بررسی پرونده های ارجاع شده به کمیسیون ماده ۹۹ (ویژه ساخت و ساز روستایی) از ابتدای سال گذشته تاکنون، رای ۶۵ درصد پرونده ها مبنی بر تخریب ساختمان صادر شده است.
کد خبر: ۷۶۲۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶ 13 July 2019

مدیرکل روستایی استانداری لرستان گفت: با بررسی پرونده های ارجاع شده به کمیسیون ماده ۹۹ (ویژه ساخت و ساز روستایی) از ابتدای سال گذشته تاکنون، رای ۶۵ درصد پرونده ها مبنی بر تخریب ساختمان صادر شده است.

غلامرضا عبداللهی افزود: در این مدت ۱۷۰ پرونده توسط فرمانداری ها به کمیسیون ۹۹ ارجاع شد که بیش از ۶۵ درصد منتج به صدور رای قلع بنا و مابقی موظف به پرداخت جریمه نقدی شده اند.

وی ادامه داد: حدود ۸۰ درصد پرونده ها با اعتراض مالکان به دیوان عدالت اداری ارسال شد که دیوان نیز در تمامی موارد، رای صادر شده از استان را تایید و شکایت افراد را رد کرد.

وی تاکید کرد: پرونده های کمیسیون ماده ۹۹ باید توسط بخشدار و دهیاری ها به فرمانداری ارسال شوند و فرمانداری ها نیز بایستی پرونده ها را به کمیسیون معرفی کنند که متاسفانه در برخی شهرستان ها حتی یک مورد پرونده به کمیسیون معرفی نشده است.

عبداللهی گفت: این به معنای نبود ساخت و ساز غیرقانونی در روستاها نیست بنابراین فرمانداران باید به دور از ملاحظات، نسبت به ارجاع پرونده های دریافتی از بخشداران به کمیسیون اقدام کنند.

به گفته وی بر اساس کمیسیون ماده ۹۹ ساخت و ساز واحدهای روستایی باید هماهنگ با طرح هادی و بر اساس توسعه متوازن روستا باشد.

سه هزار و ۷۰۰ روستای کددار در لرستان وجود دارد و یکهزار و ۴۰۰ روستا با جمعیت بیش از ۸۰ درصد روستاییان استان دارای دهیاری هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار