رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست رومشکان با بیان اینکه سایت دفن زباله‌های این شهرستان ساماندهی شود، گفت: در صورت تأیید مکانی منطبق با معیارهای زیست‌محیطی جابه‌جایی این مکان انجام می‌شود.
کد خبر: ۷۵۶۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲ 24 June 2019
سایت دفن زباله‌ شهرستان رومشکان ساماندهی شود

محمد احمدی اظهار داشت: سایت اصلی دفن زباله شهری این شهرستان از استاندارد مکان‌یابی برخوردار نیست و هیچ‌گونه عملیات تفکیک زباله از مبدأ نیز انجام نمی‌شود، در حال حاضر شهرداری دفن زباله‌ها را برای ساماندهی با عملیات خاک‌پوشش در این مکان انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه با وجود رایزنی‌هایی برای جابه‌جایی مکان سایت دفن زباله رومشکان اما فعلاً این مکان منتقل نشده‌است، افزود: در صورت تأیید مکانی که دارای کلیه ضوابط و معیارهای زیست‌محیطی باشد انتقال و جابه‌جایی سایت دفن زباله با همکاری سایر ارگان‌های مرتبط انجام می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست رومشکان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مسائل این شهرستان در حوزه پسماند سایت زباله است، عنوان کرد: جلسات دوره‌ای کمیته پسماند به ریاست فرماندار رومشکان و دبیری این اداره برای ساماندهی و بررسی نقاط پسماند در این شهرستان برگزار شده‌است.

وی با اشاره به گشت مشترک اداره حفاظت‌ محیط‌‌زیست رومشکان با سایر نهادهای مرتبط در رابطه با بازدید مداوم از سایت دفن زباله عنوان کرد: شیرابه پسماند با نفوذ به آب‌های سطحی و زیرزمینی موجب آلودگی این منابع، محیط‌زیست و شیوع بیماری‌ها می‌شود، به‌همین دلیل ساماندهی سایت دفن زباله این شهرستان ضروری به‌نظر می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار