استاندار آذربایجان شرقی گفت: معرفی فرهنگ اصیل اسلامی و ایران به نسل جوان ضروری بوده و یکی از راهکارهای اصلی آن ترویج ورزش زورخانه ای در بین این نسل است.
کد خبر: ۶۸۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹ 30 July 2015

 اسماعیل جبارزاده چهارشنبه شب در آیین گرامی داشت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی در زورخانه علی ابن ابیطالب ( ع) تبریز افزود: ورزشکاران زورخانه ای با تاسی از حضرت امیرالمومنین ( ع) از گود ارتفاع می گیرند و متعالی می شوند. 

وی گفت: برخی از جوانان که با فرهنگ اصیل این مرز و بوم بیگانه هستند، می توانند خصلت های نیکو را در این گود آموزش ببینند. 

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در آذربایجان شرقی افزود: احترام به بزرگان، حفظ ارزش ها و دستگیری از نیازمندان تنها بخشی از آثار ارزشمند ورزش زورخانه ای به شمار می رود. 

جبارزاده ضمن ادای احترام نسبت به رییس هیات ورزش های زورخانه ای آذربایجان شرقی که از یادگاران دوران دفاع مقدس می باشد، گفت: امسال ترویج و حمایت از این رشته ورزشی جزو اولویت های ورزش استان آذربایجان شرقی خواهد بود. 

وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به ارتقاء جایگاه این رشته ورزشی در سطح کشور افزود: افزایش علاقه مندی جوانان به این رشته ورزشی فرهنگ پهلوانی را در کنار سلامت آنان در سطح استان ترویج خواهد داد. 

در این آیین اسبقیان مدیر کل ورزش و جوانان استان ، سردار کریمیان رییس هیات پهلوانی و زورخانه ای نیز سخنرانی کردند و یادبود ورزش پهلوانی از سوی این دو مقام مسئول به دکتر اسماعیل جبارزاده اهداء شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :