دکتر ایلامی گفت: از این تعداد دو نفر دچار مرگ مغزی شده و بقیه هم دچار نارسایی های کلیوی و اختلالات بینایی شده اند.
کد خبر: ۶۶۰۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۳ 29 September 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / اجتماعی ، برخی گزارشات خبری از مسمومیت به علت مصرف مشروبات الکی در برخی مناطق کشور حکایت دارد . تاکنون آمار اعلامی از استان های البرز و خراسان شمالی  و هرمزگان از مرگ تعدادی از مصرف کنندگان مشروبات الکلی! مسموم از تاریخ اول مهرماه تاکنون خبر می دهد.
آنچه که حال مشخص است بیشتر قربانیان از استان هرمزگان است و برخی خبرهای غیر رسمی هم منشا این مشروبات را استان هرمزگان اعلام می کنند که البته تاکنون منابع رسمی آن را تایید نکرده اند.
دقایقی پیش سرپرست اورژانس کشور از افزایش شمار فوتی‌های مسمومیت با الکل خبر داد و گفت: تا کنون ۱۹نفر جان خود را از دست داده اند.      
                                                                                                                                                                  پیر حسین کولیوند در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان اظهار داشت گزارش تجمیعی مسمومیت با الکل در استان‌های البرز، خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان از ۱ لغایت ۶ مهر تا ساعت ۲۱:۰۰ کل مسمومین و فوتی ۲۱۳ نفر و فوتی ۱۹ نفر (هرمزگان ۱۲ نفر – خراسان شمالی ۲ نفر – کهگیلویه و بویراحمد ۲ نفر - البرز ۳ نفر) است.

وی افزود کل بستری‌ها ۱۷۸ نفر (بستری در بخش مراقبت‌های ویژه: ۱۱ نفر) گزارش شده است.

همچنین ۱۶ نفر نیز بعد از طی مراحل درمانی از بیمارستان مرخص شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از بستری شدن ۹ نفر به علت مصرف مشروبات الکلی دست‌ساز در بیمارستان های یاسوج و گچساران خبرداد.
دکتر ایلامی گفت: از این تعداد دو نفر دچار مرگ مغزی شده و بقیه هم دچار نارسایی های کلیوی و اختلالات بینایی شده اند.
ایلامی افزود: این افراد مشروبات الکلی دست ساز مصرف کرده بودند.
اما در این بین این سوال مطرح است که چگونه این مشروبات الکلی که هم حرمت شرعی دارد و هم قانونی نزدیک به یک هفته از ورود و قربانگیری آن می گذرد اما هیچگونه اطلاع رسانی به جامعه هدف آن که متاسفانه در کهگیلویه و بویراحمد ، جوانان هستند ، صورت نگرفته است ؟ و این مشروبات در سراسر کشور به همین راحتی گسترش پیدا کرده اند؟
به نظر می رسد شفافیت و سرعت در اطلاع رسانی چنین مواردی می تواند هم هشداری به مصرف کنندگان برای عواقب شرعی و قانونی آن باشد و هم می تواند عامل مهمی در پیشگیری از افزایش قربانیان این گونه حوادث باشد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار