انتقاد تند عضو شورای شهر بندرعباس از واریز فاضلاب به دریا/
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: متأسفانه مسئولین آب وفاضلاب در مقاطع مختلف اذعان می دارند که پساب وارد شده به دریا هیچگونه آلودگی میکروبی ندارد، حال آنکه بررسی های جدید نشان می دهد در وضعیت نامناسب و خطرناکی قرار داریم.
کد خبر: ۶۲۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷ 15 July 2015
به گزارش تابناک، شهر بندرعباس بعنوان یک مقصد گردشگری درسطح کشور مطرح است واین هویت خود را مدیون داشتن دریا وساحل خدادادی است.
 
 " کیانوش جهانبخش" رئیس کمیسیون بهداشت،سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: یکی از مقاصد اصلی گردشگری شهر بندرعباس بازار آبزیان شهراست و در صورتی که با این سرعت آلودگی های میکروبی وارد دریا شود برای رفع این معضل بزرگ که منشأ مدیریتی وتخصصی درحوزه مربوطه اش دارد چاره ای اندیشیده  نشود بزودی باید بر روی ساحل و دریا تابلوهایی نصب شود با عناوین ورود ممنوع و مناطق پرخطر ، که بدون شک این بزرگ نمایی در بحران موجود نیست.
 
جهانبخش افزود: بررسی های علمی وتخصصی می تواند این موضوع را به اثبات برساند و اگر این اتفاق بیافتد بندرعباس هویت خود را از دست می دهد که علاوه بر کاهش حضور گردشگران در بندرعباس و مشکلاتی که ناشی از بیماریهای مختلف گریبانگیر مردم شهر می شود رونق اقتصادی را درصنعت شیلات نیز از بین خواهد برد ودراین مسیر بیشترین ضرر را بومیان منطقه خواهند دید.
 
وی با اشاره به برگزاری همایشها و جشنواره های خلیج فارس خاطر نشان کرد: سالانه مبالغ بسیار زیادی صرف صیانت از نام بلند خلیج فارس درقالب جشنواره و همایشها هزینه می شود که ای کاش اگر این خلیج تا ابد فارس برای ما دارای ارزش واعتباراست  درجهت پاکسازی و مصون نگه داشتن هرگونه ناپاکی وآلودگی آن نیز منابع اعتباری ویژه ای درنظر گرفته شود و اقدام شایسته ای دراین زمینه صورت گیرد و الان بدون هیچ گونه تعارفی دروضعیت قرمز قرارداریم.
 
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس درادامه گفت: متأسفانه مسئولین آب وفاضلاب درمقاطع مختلف اذعان می دارند که پساب وارد شده به دریا هیچگونه آلودگی میکروبی ندارد، حال آنکه بررسی های جدید نشان می دهد در وضعیت نامناسب وخطرناکی قرار داریم.
 
جهانبخش افزود: دوستان در حوزه آب و فاضلاب اگر که مشکل اعتباری دارند صادقانه با مردم درمیان بگذارنند و برای حل این مشکل از همراهی مردم و یک مطالبه عمومی بهره ببرند و اگر مشکل تخصصی و مدیریتی وجود دارد از مسئولین بالادستی تقاضا داریم تصمیم عاجلی گرفته و بیش از این برتجربه های سوخته و آمارهای بی فرجام اصرار نورزند و به خواسته به حق مردم در این حوزه جامه عمل بپوشانند.
 
جهانبخش در پایان گفت: حفاظت از محیط زیست یک تکلیف شرعی،قانونی واخلاقی است که دراین راه با هیچ کسی تعارفی نداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار