معاون وزیراموزش وپرورش خبرداد
مراسم تکریم و تودیع و معارفه مدیر کل آموزش و پرورش مازندران برگزار شد.
کد خبر: ۵۸۳۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶ 28 March 2018

حذف آزمون در مقطع ابتدایی مدارس کشورآیین تکریم دکتر سید علی قاسمی و معارفه عسکری نیکزاد در محل سالن اجتماعات باشگاه فرهنگیان برگزار شد.

آیین تکریم دکتر "سید علی قاسمی" و معارفه عسکری نیکزاد در محل سالن اجتماعات باشگاه فرهنگیان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما ، معاون وزیر اموزش و پرورش در این مراسم با بیان اینکه هر کشوری نیازمند انسان های توسعه یافته است,گفت:جامعه ای که از انسان های توسعه یافته برخوردار نباشد امکان توسعه اجتماعی ندارد.

علی اللهیار ترکمن توسعه اجتماعی رالازمه توسعه سیاسی عنوان کرد و افزود:اگر توسعه اجتماعی نداشته باشیم با مشکل روبرو می شویم.
وی با بیان اینکه رابطه تعامل میان اموزش و پرورش و سایر افراد باید وجود داشته باشد ,اضافه کرد:این سوال که کدام اموزش و پرورش می تواند تعامل ایجاد کند مبنای بسیاری از برنامه های اموزشی است.

معاون وزیر اموزش و پرورش بیان کرد:امروز اموزش و پرورش با توجه به پیشرفت های خوبی که داشته کمی در این سوال و تعامل مشترک با کشور دچار چالش شده است.

وی بر شکل گیری نگاه تعاملی در اموزش و پرورش تاکید کردو افزود:تفکر سیستمی راه حل است, موقت نیست بلکه راه حل اساسی را دنبال می کند.

معاون وزیر اموزش و پرورش ادمه داد:تا زمانی که تفکر سیستمی تغییر نکند قطعا انسان ها نمی توانند تغییر ایجاد کنند;اگر این فکر حاکم شود نگاه سیستمی حل می شودو در جهت بهبود شرایط کار می کند.

ترکمن با اشاره به اینکه زمان اجرای سیاست های توسعه ای است,افزود:وزیر اموزش و پرورش در این موضوع وارد شده است که حدف ازمون دوره ابتدایی یکی از نمونه هاست.

وی از قاسمی خواست تا تجارب مدیریتی خود را به صورت کتاب چاپ کند.

اجرای برخی اصول نیاز به تغییر نگرش مسوولان دارد

برای اجرای یک سری از اصول نیاز به تغییر نگرش حاکمیت و مسوولان است.

 

مدیرکل جدید اموزش وپرورش مازندران با بیان اینکه در خدمت فرهنگیان هستم گفت:باید راهبردهایی برای اینکه جایگاهی که در ان قرار داریم تعیین شود

عسکری نیکزاد بر اجرای سند تحول اموزش و پرورش تاکید کردو افزود:برای اجرای یک سری از اصول نیاز به تغییر نگرش حاکمیت و مسوولان است.

مدیر کل اموزش و پرورش مازندران بیان کرد:کشوری که اموزش و پرورش قوی داشته باشد قطعا فرهنگ و هنر قوی دارد.

وی توجه به تشکل ها و انجمن های دانش اموزی,اجرای برنامه ارتقای سلامت ,اموزش مهارت صنایع دستی با اولویت صنایع بومی ,مدرسه محوری با مشارکت و..را از برنامه های خود عنوان کرد.
وی اظهار کرد؛ سیاست برنامه های موفق پیشین این اداره کل با رویکرد جدید ادامه خواهد داشت واز تمام مدیران باسابقه و موفق می خواهم دراین راستا همکاری می خواهم

 

کمتر از یک سوم نیروها برای اداره اموزش و پرورش کافی است

دکتر سید علی قاسمی در مراسم معارفه مدیر کل جدید اموزش و پروش مازندران بر کاهش نیروهای ستادی و ارتقای مدرسه محوری تاکید کرد.

مدیر کل سابق اموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه روستازاده ای هستم که با گذشت 35سال خدمت منابع دریافتی ما کفاف زندگی را ندارد,گفت:علیرغم این اگاهی به عنوان مدیر کل شرمنده معلمانی هستم که نتوانستم کاری انجام دهم.

وی افزود:بسیاری از معلمان برای مطالبات سال 96به من مراجعه می کنند اما دستان خالی توان ندارد.

قاسمی با تاکید بر تغییرات در حوزه اموزش و پرورش :در ابتدای کار چالش های بسیاری مانند عدم نظارت بر حقوق و دستمزد,کمبود منابع مالی و اعتباری ,به حاشیه رفتن اموزش و پرورش و ابزاری شدن ان وجود داشت .

مدیر کل اموزش و پرورش موفقیت 4ساله خود را مرهون همکاری مدیران در حوزه ستادی و شهرستانی عنوان کرد و گفت:بسط و نشر روش های اخلاقی و گسترش سیاست های اخلاق محور,صداقت شفافیت و جهت گیری اموزشی برای تربیت ,اعمال مدیریت مبتنی بر برنامه و ..از برنامه های 4ساله بود.

وی همچنین خاطرنشان کرد:هم اکنون با کمتر از یک سوم نیروی ستادی اموزش و پرورش می توان اینجا را اداره کرد;در واقع باید اداره کوچک و مدرسه بزرگ شود تا مدرسه محوری ارتقا یابد.

دکتر "سیدعلی قاسمی " مدیرکل پیشین اداره کل آموزش وپرورش مازندران که در دوران تصدی خود براین اداره کل توانست رضایت خاطر بالا فرهنگیان و خانواده های دانش آموزان را کسب کند در اواخر سال ۹۶ به افتخار بازنشستگی نائل گردید

دکتر قاسمی ، یکی از توانمندترین مدیران دوران پس از انقلاب اسلامی در مازندران بوده است که در روزهای ملاقات مردمی پرازدحام ترین مراجعه کنندگان را داشته است و همواره طی دوران مدیریتی خود در رفع موانع و مشکلات فرهنگیان ودانش آموزان جهادی تلاش مضاعف داشت .
دکتر قاسمی به سبب دارابودن صداقت در رفتار وگفتار و مهرورزی به جامعه دانش اموزان وفرهنگیان بسیار مورد احترام اهالی مازندران بوده است واز دستاوردهای مدیریتی پیشرو ایشان
می توان حمایت ورهگشایی درزمینه های فعالیتهای پزوهش محور و تلاش وافر برای خواهرخواندگی ۲مدرسه مازندران با دانشگاه هانوفرالمان و نیز حمایت همه جانبه و مذاکرات مستمر برای راه اندازی دبیرستان گیاهان دارویی ..ونظارت های راهبردی برای حفظ بیت المال و نیز حساسیت ویژه و نظارت های ملموس غیرملموس به منظور جلوگیری از تنبیه بدنی دانش آموزان در مدارس وپی ان برخورد شدید با متخلفان رانام برد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار