استاندار لرستان با بیان اینکه بسیاری از پروژه‌های سدسازی در لرستان مشکل تخصیص آب دارند، گفت: تخصیص آب برای لرستان ضروری است.
کد خبر: ۵۳۸۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲ 14 December 2017
سید موسی خادمی استاندار لرستان ظهر امروز در جلسه شورای برنامه و توسعه و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در جلسه امروز مصوبه خاصی نداشتیم و بیشتر یک اطلاع‌رسانی از لایحه بودجه سال 97 صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه به دلایلی اعتبارات عمرانی در کشور کاهش یافته است و میانگین اعتبارات عمرانی استان‌ها به 12.5 درصد کاهش پیدا کرده، و این کاهش برای لرستان کمتر از میانگین است.

استاندار لرستان با بیان اینکه در طرح‌های ملی نیز این کاهش اعتبار دیده شده است، بیان داشت: در بودجه سال 97 مدل مشارکت عمومی خصوصی در نظر گرفته شده که کار خوبی است و تعداد زیادی از پروژه‌ها وارد این مدار شده‌اند و می‌توان گفت که بسیاری از پروژه‌های استان نیز در این طرح آمده است.

خادمی با تشریح  انواع بودجه‌ها، تصریح کرد: بودجه عمرانی استان حدود 750 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، علاوه بر این بودجه بودجه عمرانی ملی و بودجه استانی ویژه نیز هست که برای لرستان لحاظ شده است.

وی از تبدیل شدن بودجه آموزش‌وپرورش از ملی به استانی خبر داد و گفت: از آنجا که بودجه آموزش‌وپرورش بالا بوده لذا بودجه جاری استان به شدت افزایش پیدا کرده است و این اتفاق مزایا و معایبی نیز دارد که امیدواریم مزایای آن را به حداکثر برسانیم.

استاندار لرستان یادآور شد: مشکلات استان بسیار است و بودجه در نظر گرفته شده راضی کننده نیست، اما این امر طبیعی است چرا که مشکلات کشور زیاد و بودجه منابع عمومی آن در مجموع کاهش یافته است.

خادمی با بیان اینکه بسیاری از پروژه‌های سدسازی در لرستان مشکل تخصیص آب دارند، عنوان کرد:  تعدادی از پروژه‌های شروع شده استان تخصیص آب ندارند و بنابراین دولت برای آن‌ها اعتباری لحاظ نمی‌کرد و لذا با انجام مطالعات باید تخصیص آب برای استان گرفته شود.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته امسال دو سد معشوره و بختیاری به مدار برگشته است و به دنبال حل مشکل سدهای تاج امیر و شهید بروجردی هستیم.

استاندار لرستان با ابراز اینکه پروژه‌های نیمه‌تمام استان ولعی برای شروع پروژه‌های جدید نمی‌گذارد، افزود: بایستی تلاش کرد که مشکل پروژه‌های نیمه‌تمام حل شود و با این وضعیت بودجه نمی‌توان توقعات بیجا را بالا برد.

خادمی اظهار داشت: استان لرستان در بین 31 استان کشور از نظر تخصیص بودجه در نیمه جدول قرار دارد به‌نحوی‌که در بودجه استانی، استان لرستان در ردیف نهم قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار