ظهر دیروز راهپیمایی ضدآمریکایی_صهیونیستی بعد از اقامه نمازجمعه در شهرستان دورود با حضور جمعی از مسئولان و مردم برگزار شد.
کد خبر: ۵۳۵۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۱ 09 December 2017

به گزارش خبرگزاری تابناک لرستان از دورود،مردم ولایت مدارو انقلابی شهرستان دورود بعداز اقامه نماز جمعه  در محکوم کردن سخنان رئیس جمهور آمریکا از میدان ولایت تا اداره آموزش وپرورش شهرستان دورود راهپیمایی کردند.

مردم شهرستان دورود در راهپیمایی ضدآمریکایی_صهیونیستی،اقدام نابخردانه ترامپ را محکوم و یک صدا مخالفت خود را باطرح شیطانی ،مبنی بر انتقال سفارت تل آویو به بیت المقدس بعداز راهپیمایی وتجمع در اداره آموزش وپرورش دورود مخالفت خودشان را اعلام کردند.

حجت‌الاسلام رضا حقیان امام‌جمعه دورود در خطبه‌های نماز جمعه این هفته  با محکوم کردن اقدام سخیفانه آمریکا در انتخاب بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اظهار داشت: تصمیم اولیه درباره انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس در سال 1995 یعنی،22سال پیش در کنگره آمریکا به تصویب رسید و روسای جمهور آمریکا، دموکرات و جمهوری‌خواه در تبلیغات انتخابی وعده تحقق مصوبه به‌جامانده یهودیان آمریکا را می‌دادند‌ پس از ورود به کاخ سفید به لحاظ حساسیت موضوع و خطر نیفتادن روند صلح سازش این موضوع را نادیده و از عملیاتی کردن این مصوبه به طفره می‌رفتند.

وی افزود: برخلاف رویه  دیگر روسای جمهور آمریکا، چهارشنبه گذشته رئیس‌جمهور فعلی آمریکا در سخنرانی کوتاهی دستور انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس را صادر و وزارت خارجه این کشور را موظف به انجام زمینه انتقال را هرچه سریع‌تر کرد.

امام‌ جمعه دورود بابیان اینکه برخلاف قطعنامه‌های بین‌المللی رئیس‌جمهور آمریکا دست به چنین تصمیم و اقدامی زده است عنوان کرد: اگر کشورهای اسلامی وحدت داشته باشند هیچ‌گاه رئیس‌جمهور آمریکا چنین تصمیمی نخواهد گرفت و در کشورهای اسلامی این وحدت را نمی‌بینیم.

وی بابیان اینکه گفتمان وحدت یکی از مسائل اصلی است که توسط حضرت امام خمینی(ره) مطرح شد تصریح کرد: گفتمان وحدت در بین جوامع اسلامی نادیده گرفته‌شده و دیدگاه امام خمینی(ره) حول محور اشتراکات با پایبندی به مختصات در برابر هجمه‌هایی که خارج از جهان اسلام، علیه اسلام و مسلمین طراحی و نبایستی  در برابر آن‌ها وحدت داشته باشند و نباید گفتمان وحدت نادیده گرفته شود.

حقیان بابیان اینکه بین گروه‌های مبارزه فلسطین و همچنین گروه‌های حماس، فتح، سازمان آزادی‌بخش، جهاد اسلامی، کمیته‌های مقاومت مردمی و گروه‌های متفاوتی سال‌ها مبارزه می‌کنند وحدت وجود ندارد گفت: بین گروه‌های مبارز فلسطین که علیه اسرائیل مبارزه می‌کنند وحدت وجود دارد.

وی اظهار داشت: ضعف و بی‌تفاوتی در اتحادیه عرب وجود داشته و به پشتوانه بسیار بازدارنده‌ای به نام نفت و گاز از این ظرفیت استفاده نمی‌کند و قطعاً می‌تواند تعیین‌کننده باشد.

امام‌ جمعه دورود افزود: در جلسه آبان ماه با سفارش عربستان، حزب‌الله را که تمام‌قد مقابل اسرائیل ایستاده به‌عنوان گروه تروریستی معرفی کرده‌اند، ضعف در شناخت دشمن و گم کردن دشمن رادارند و عادی‌سازی روابط با اسرائیل در تصمیمات اتحادیه عرب درباره این مسائل صحبت می‌کنند و به دنبال مبارزه با ایران، توهم مالکیت عمارت متحده‌ی عربی در جزایر سه‌گانه ایران را مطرح و چنین جسارتی نسبت به قبله مسلمین صورت می‌گیرد.

وی بابیان اینکه هدف ناپاک ترامپ به‌عنوان حامی رژیم صهیونیستی باج‌خواهی از گروه‌های مبارز فلسطینی است عنوان کرد: امروز در سراسر جهان و شهرستان دورود با راهپیمایی ضدآمریکایی- صهیونیستی بعد از اقامه نماز جمعه در این شهرستان انتخاب سخیفانه را به‌شدت محکوم خواهیم کرد و مخالفت خود را با این طرح اعلام می‌کنیم.

حقیان به مسئولان مربوطه در راستای زباله‌های ساختمانی و دیگر زباله‌های سطح شهر به اداره محیط‌زیست شهرستان تذکر داد و گفت: یک جزیره‌ای از زباله‌ها روزبه‌روز در شهرستان دورود بیشتر و نیاز به مدیریت و فرهنگ‌سازی دارد، شخصیت مردم بافرهنگ و فرهیخته را زیرسوال نبریم و یک مکانی برای زباله‌ها در نظر گرفته و به مردم  اطلاع‌رسانی شود.




عکس و گزارش :هانیه حقیقی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار