نماینده ولی فقیه در لرستان پیاده روی اربعین حسینی را نمادی از وحدت و اقتدار امت اسلامی در برابر یزیدیان زمان دانست.
کد خبر: ۵۲۲۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۰ 10 November 2017
آیت‌الله سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به فرمایشاتی از امام حسین(ع)، اظهار کرد: امام حسین(ع) فرمودند که فضیلت و کرامت انسان در کنترل و در اختیار داشتن زبان و بذل و سخاوت داشتن است.

وی خاطر نشان کرد: بذل و سخاوت مردم در پذیرایی از زائرین امام حسین(ع) فضیلت، کرامت و ارزش بوده و لذا بایستی این بذل و احسان در راه اباعبدالله ترویج و به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به مناسبت‌های هفته گذشته، بیان داشت: اولین مناسبت، مسئله پیاده‌روی اربعین امام حسین(ع) بود، پیاده‌روی اربعین حسینی ابتدای حرکت زینب کبری(س) در حفظ و نگهداری نهضت امام حسین(ع) است.

امام جمعه خرم‌آباد پیاده‌روی اربعین حسینی در چند سال اخیر را شبیه معجزه دانست و تصریح کرد: میلیون‌ها انسان از سراسر عالم از شیعه، سنی، مسیحی و اقلیت‌های دینی دیگر به عشق امام حسین(ع) در کربلا جمع شده که این مسئله بسیار مهم است.

آیت‌الله میرعمادی یادآور شد: مردم بیش از 60 کشور دنیا در پیاده‌روی اخیر اربعین حسینی حضور به‌هم‌رسانده و این اجتماع بیش از 25 میلیونی نشان از عظمت، قدرت و وحدت پیروان اهل بیت(ع) دارد.

وی به بخشی از سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در پیاده‌روی اربعین، منظره بسیار باشکوه و زیبایی از همایش پیروان اهل‌بیت صورت گرفته، عنوان کرد: فرهنگ اهل‌بیت(ع) فرهنگ وحدت و اقتدار، فرهنگ مهربانی و فرهنگ سخاوت است و امروز پیاده‌روی اربعین حسینی نمادی از وحدت و اقتدار امت‌اسلامی در برابر یزیدیان زمان است.

نماینده ولی فقیه در لرستان پذیرایی مردم عراق از زوار امام حسین(ع) را ارزشمند عنوان و خاطرنشان کرد: مردم عراق نیمی و بلکه تمام درآمد سالیانه خود را برای زائرین اربعین حسینی هزینه کرده که این پذیرایی خالصانه و عاشقانه مردم عراق بسیار ارزشمند است.

امام جمعه خرم‌آباد اظهار کرد: نقش استان لرستان نیز در پیاده‌روی اربعین نقشی برجسته و شاخص بوده، چه از نظر حضور جوانان غیور و مردم ولایت‌مدار این استان در پیاده‌روی اربعین و چه از نظر برپایی موکب در داخل استان و در کشور عراق این نقش ویژه و برجسته بوده است.

وی با ابراز اینکه بهترین نقطه در نجف در اختیار موکب حضرت ابوالفضل(ع) لرستان بوده، بیان داشت: بیش از 300 خادم از لرستان در عراق مشغول به فعالیت بودند و مسوولان ستاد اربعین کشور و زائرین امام حسین(ع) از خدمت‌رسانی و پذیرایی موکب لرستان اظهار رضایت کردند.

آیت‌الله میرعمادی به سفراخیر رئیس جمهور روسیه به جمهوری اسلامی ایران و دیدار این نماینده با مقام معظم رهبری اشاره و تاکید کرد: رئیس جمهور روسیه همواره نسبت به مقام معظم رهبری ارادت و احترام فوق العاده‌ای داشته و این ارادت در سفرهای گذشته و همچنین در سفر اخیر مشهود بوده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان به سخنی از رئیس جمهور روسیه مبنی بر اینکه مقام معظم رهبری، مسیح زمانه بوده اشاره، و یادآور شد: دیدار اخیر پوتین با مقام معظم رهبری نشان از عمق و استحکام روابط گرم و صمیمانه راهبردی ایران و روسیه داشته و رهنمودهای رهبری که جنبه راهبردی داشته امنیت منطقه را تضمین می‌کند.

امام جمعه خرم‌آباد سفر پوتین به ایران را سفری استراتژیک و مهم بیان و اظهار کرد: تنها ائتلافی که با واقعیت و جدیت با داعش مبارزه کرده ائتلاف ایران، روسیه و سوریه بوده و این در حالی‌است که دیگر ائتلاف‌ها به دنبال منفعت‌خواهی بوده است.

وی ادامه داد: استعفای سعد حریری از دیگر مناسبت‌های هفته گذشته بود که در ردیف خبرهای اول دنیا قرار داشت، البته سناریوی استعفای سعد حریری برای ایران سناریوی جدیدی نبود چرا که این استعفا از مجموعه برنامه‌های نشست رئیس جمهور آمریکا در ریاض بود و در آنجا تصمیم بر این اقدام گرفته شده بود.

آیت الله میرعمادی علت این استعفا را بی‌ثبات کردن و برهم‌زدن امنیت منطقه و همچنین جلوگیری از نفوذ قدرت محور مقاومت عنوان و تصریح کرد: استکبار جهانی قبلا نیز با وجود داعش قصد این کار را داشته که به وسیله ایران و روسیه در معرض زوال و نابودی قرار گرفت و شکست خورد.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به برنامه‌های پساداعش، افزود: استکبار جهانی برای عراق توطئه استقلال اقلیم کردستان را رقم زد که با یک سفر سردار سلیمانی به اقلیم کردستان این توطئه خنثی شد، همچنین برای لبنان نیز پروژه استعفای سعد حریری رقم زده شد که بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری آمریکا یک انسان سرسپرده و نوکر محض می‌خواست و سعد حریری این نقش را ایفا کرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: برای یک مسوول ننگ بوده که در کشوری دیگر استعفا دهد و این نشان می‌دهد که عربستان و آمریکا به دنبال جلوگیری از نفوذ مقاومت اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها و عربستانی‌ها بدانند که هر توطئه و نقشه‌ای که برای منطقه کشیده شود قطعا به نفع مقاومت بوده و منجر به شکست آمریکا و آل سعود شده، بیان داشت: چند بچه خام در عربستان حاکم شده که مثل مگس وزوز می‌کنند و اینان همواره در طول تاریخ ثابت کرده‌اند که هیچ‌گاه مرد میدان نبوده چرا که اگر مرد میدان بودند در مقابل رژیم اشغال‌گر قدس می‌ایستادند.

آیت‌الله میرعمادی با ابراز اینکه هرگونه نوکری‌کردن برای آمریکا به ضرر امت اسلامی بوده، افزود: تشدید بمباران‌ها در یمن و بستن مرزها نشانه استیصال آل‌سعود و درماندگی آل‌سعود است و قطعا این حرکات ایذایی آل سعود به شکست و نابودی آن‌ها منتهی خواهد شد.

امام جمعه خرم‌آباد به شهادت هشت مرزبان جمهوری اسلامی ایران در روزهای گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از این شهدای مرزبان حافظ امنیت، محمد حسین زاده از استان لرستان  بوده که موجب افتخار برای ایران و برای استان است.

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان داشت: قطعا ایثار و خون این شهدا تاثیرگذار بوده و امنیت و ثبات را برای منطقه به ارمغان خواهد آورد و یاد و خاطره آن‌ها تا همیشه در ذهن مردم باقی خواهد ماند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار