مرد درختی ایران گفت: اکنون گرما به حدی غیرقابل ‌تحمل است که ساکنان مناطق گرمسیری، راهی جز خانه‌نشینی و نشستن در کنار کولرهای گازی‌ پرمصرف و مخرب محیط ‌زیست ندارند و این مردم از ۱۲ ماه سال عملاً ۹ ماه خود را بدون هیچ فعالیتی در منازل خود در پای کولر سپری می‌کنند.
کد خبر: ۴۶۶۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۸ 25 July 2017
مهدی نظری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: چند سال پیش، در مناطق سردسیری، کولر هیچ ماشینی روشن نمی‌شد و در گرمسیر هم اکثر ماشین‌ها کولر نداشتند و اتفاقاً خیلی به راحت مردم با آن‌ها مسافرت می‌کردند و خبر از آتش گرمای غیرقابل ‌تحمل کنونی نبود.


وی افزود: تغییر اقلیم که ناشی از فعالیت‌های مخرب بشری است، اینک زندگی را بر همه انسان‌ها و سایر موجودات زنده کره زمین سخت کرده است.


نظری خاطرنشان کرد: در هوای آتشینی که مردم تحمل یک دقیقه جلو آفتاب ماندن آن را ندارند، آنچه بیشتر آسیب می‌بیند، درختان هستند که پای فرار کردن و رفتن از زیر تابش مستقیم آفتاب ندارند و این قربانیان بشر، بازهم بیشتر قربانی می‌شوند و قربانی شدن آن‌ها بیش‌ازپیش باعث گرمایش زمین خواهد شد.


وی تصریح کرد: متأسفانه عوامل گرمایش زمین و تغییر اقلیم علاوه بر اینکه در حال کاهش نیست، بلکه بشر روزبه‌روز بر این فعالیت‌های مخرب افزوده و طبعاً آینده داغ و سوزان بیشتری را باید برای کره زمین پیش‌بینی کرد.


مرد درختی ایران با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های مخربی که اکنون با شدت بیشتری در حال انجام است، سدسازی است، گفت: ‌گر چه در منطقه خشکی چون کشور ایران، کمبود آب بیداد می‌کند و می‌بایست جلو خروج آب‌ها گرفته شود، ولیکن خود این کار باعث گرمایش زمین و خشک شدن زیردست سدها و تولید گردوخاک خواهد شد که این عوامل باعث برگشت این اثرات مخرب به کشور خواهد شد.


نظری ادامه داد: گرمایش زمین و تغییر اقلیم باعث وقوع اثرات مخربی بر منطقه و ساکنان آن خواهد شد که از جمله آن‌ها می‌توان به بیابان‌زایی و نابودی اراضی کشاورزی، نابودی حیات‌وحش، نابودی پوشش گیاهی و جنگلی و خشکیدگی درختان، کمبود آب آشامیدنی و به طبع آن نابودی احشام و چراگاه‌ها و ترک شغل‌هایی نظیر کشاورزی و بخصوص دام‌پروری خواهد شد که مجموعه این عوامل باعث مهاجرت ساکنان مناطق فقیر و حاشیه و گرم به حاشیه شهرهای خنک و کلان‌شهرها و پایتخت می‌گردد.


وی اضافه کرد: با وجود این فاجعه‌های زیست‌محیطی، راهی وجود ندارد به ‌جز اولویت دادن به محیط ‌زیست و شکل‌گیری بسیج عمومی مردم برای حفظ محیط زیست و امیدواریم دولت جمهوری اسلامی ایران و تمام دولت‌های منطقه با تعامل بیشتر به فکر رفع این دغدغه وحشتناک زیست‌محیطی گردند، قبل از اینکه کار از کار بگذرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار