کد خبر: ۴۶۳۷۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷ 21 July 2017
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و همچنین سالگرد و ضرب و جرح عده‌ای از علمای اعلام، طلاب و فضلای ارجمند و مردم بی‌دفاع در سال ۴۲ به برخی از دغدغه های فرهنگی جامعه امروز اشاره کرد و افزود: تلاش‌های زیادی در عرصه های فرهنگی چه قبل و یا بعد از انقلاب اسلامی به ثمر نشست که باید از این دستاوردهای مهم فرهنگی صیانت کرد.


وی خاطرنشان کرد: فضای مجازی یکی از مهم‌ترین راه‌های نفوذ دشمن در عرصه فرهنگ در میان جوامع است و نباید این فضای پرخطر بدون محدودیت رها شود؛ همان‌طور که آثار آن را در فروپاشی خانواده‌ها به خوبی می بینیم.


حجت الاسلام منتظری اظهار داشت: امروز بسیاری از کشورهای غربی و اروپایی متوجه خطرات فضای مجازی شده‌اند و برای آن محدودیت هایی را در نظر می‌گیرند. هرچند به صلاح کشور نیست که از فناوری‌ها استفاده نکنیم اما باید این فضا به خوبی مدیریت شود.


وی گفت:رهبر معظم انقلاب اخطارهای زیادی نسبت به فضای مجازی داده اند و همه وظیفه دارند در قبال این سیل خانمان برانداز به تلاش فرهنگی دست بزنند.


وی تاکید کرد:جامعه ما به الگوگیری از جهاد فرهنگی نیاز دارد و آن را می توان از مکتب اهل بیت(ع) و امام صادق(ع) اخذ کنیم تا مشکلات و دغدغه های فرهنگی را پشت سر بگذاریم.


دادستان کل کشور تصریح کرد:با توجه به برنامه ریزی گسترده اتاق فکر دشمن در مقابل مکتب اسلام اگر آماده جهاد فرهنگی نباشیم دچار آسیب و لطمه می شویم در این راستا مهم ترین راهبرد دشمنان استفاده از غفلت و نا آگاهی مردم است.


وی اظهار داشت: سرمایه‌گذاری دشمن در داخل و خارج از کشور نشان‌دهنده تلاش روزافزون دشمن در جهت نابودی نظام مقدس جمهوری اسلامی است که باید در این مسیر هوشیار بود.


حجت‌الاسلام منتظری بیان کرد: ما در شرایطی به سر می‌بریم که برای این که مکتب اهل بیت(ع) و تشیع پا بر جا بماند، لازم است برای جهاد و مبارزه فرهنگی دست به تلاش خستگی‌ناپذیر بزنیم.


وی با تاکید بر ضرورت جهاد فرهنگی گفت: این جهاد کبیر به معنای مبارزه با مروجان عقاید باطل و مغایر با معارف اسلامی است؛ همان‌گونه که امام صادق(ع) در مبارزه با جهل و امام حسین(ع) در بطن قیام خود این جهاد فرهنگی را به ثمر نشاند.


دادستان کل کشور عنوان کرد: جامعه ما به جهاد کبیر و جهاد عقیدتی نیاز دارد که البته کار بسیار دشواری است و به آگاهی، معرفت و دانش و بصیرت نیاز دارد.


وی در مورد ویژگی‌های علمی امام ششم خاطرنشان کرد: جایگاه علمی و معرفتی امام صادق(ع) بی‌بدیل بود و تلاش های علمی ایشان مذهب شیعه را به تعالی رساند و مبارزه ای جدی با خرافات و جریان های انحرافی داشت.


حجت الاسلام منتظری یادآور شد: بسیاری از پیشوایان بزرگ اهل سنت در محضر امام صادق (ع) به شاگردی پرداختند و در این مکتب شاگردانی تربیت شدند که در عرصه علوم درخشیدند.


وی گفت: ما از درک مقام علمی و بصیرت امام صادق(ع) عاجز و ناتوان هستیم و تنها می‌توانیم مروری بر صفحاتی از این کتاب قطور داشته باشیم.


دادستان کل کشور با اشاره به فرمان آتش به اختیار از سوی رهبری افزود: این دستور در زمینه مسائل فرهنگی است که برخی برداشت‌های ناصحیحی از آن داشتند.


وی بیان کرد: جامعه در برابر تهاجمات فرهنگی باید وارد میدان شود در این میان حوزه های علمیه دارای جایگاه مهمی هستند و اگر این حوزه ها به روز نشوند، نمی‌توانند کارآیی لازم را در مقابله با تهاجم فرهنگی به دست بیاورند.


حجت‌الاسلام منتظری در ادامه پیرامون حمله دژخیمان در در روز دوم فروردین سال ۱۳۴۲ عنوان کرد: مزدوران پهلوی در آن دوران خفقان با یورش وحشیانه خود تعدادی از طلبه ها را به شهادت رساندند.


وی گفت: امام راحل(ره) نهضتی را آغاز کرد که با خون شهیدان آبیاری شد و با وجود اقدامات پهلوی  به نتیجه رسید. واقعه فیضیه پیام مهمی را به همراه داشت و آن رسالت مهمی است که بر دوش ما قرار دارد.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار