به گفته رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی همدان پیش بینی می شود امسال سنجش سلامت 28 هزار و 500 نوآموز در همدان انجام شود.
کد خبر: ۴۵۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲ 09 June 2015

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی همدان گفت: پیش‌بینی می‌شود 28 هزار و 500 نوآموز با انجام ارزیابی و دریافت کارت سلامت برای ثبت نام در پایه اول به مدارس ابتدایی استان مراجعه کنند.

به گزارش فارس ، پروین قربانیان در مراسم افتتاحیه طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی و طرح تحول سلامت دهان و دندان نوآموزان بدو ورود به دبستان اظهار داشت: طرح سنجش سلامت در استان همدان با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش استان برگزار می‌شود.

وی گفت: ارزیابی سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در 20 پایگاه سنجش ثابت، سیار و تخصصی انجام خواهد شد که در این طرح 191 نفر مسئول انجام معاینات را بر عهده دارند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی همدان با تأکید بر اینکه فعالیت پایگاه‌های سنجش از هجدهم خردادماه آغاز خواهد شد عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود 28 هزار و 500 نوآموز با انجام ارزیابی و دریافت کارت سلامت برای ثبت نام در پایه اول به مدارس ابتدایی استان مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: هدفگذاری طرح سنجش، آگاهی والدین از وضعیت جسمانی فرزند خود، شناسایی نیاز‌های نوآموزان و مداخله بهنگام، پیشگیری از افت تحصیلی، ایجاد زمینه مناسب یادگیری و تعلیم و تربیت با توجه به تفاوت‌های فردی کودکان و ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی به نوآموزان نیازمند است.

صدور شناسنامه الکترونیکی برای نخستین بار برای دانش‌آموزان کلاس اولی

قربانی یادآور شد: این طرح امسال برای نخستین بار در سطح کشور به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد، تمام اطلاعات و نتایج حاصل از انجام فعالیت‌ها و ارزیابی‌های صورت گرفته در مدارس و پایگاه‌های سنجش در سامانه مذکور ثبت خواهد شد.

وی با اشاره به مزایای طرح افزود: صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌های جاری سنجش، دسترسی سریع و آسان به اطلاعات، پیگیری مسائل آموزشی و بهداشتی نوآموزان از جمله مزایای عمده اجرای الکترونیکی طرح سنجش است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی همدان ابراز داشت: در این طرح وضعیت بینایی، شنوایی، جسمانی، گفتاری و آمادگی تحصیلی نوآموزان مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و نوآموزان پس از پایان ارزیابی‌ها در پایگاه‌های سنجش، برای انجام معاینات پزشکی به مراکز بهداشتی درمانی محل سکونت خود مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 27 هزار و 9 نفر از نوآموزان در همدان مورد ارزیابی قرار گرفتند، عنوان کرد: از این تعداد 3 هزار و 75 نفر برای ارزیابی‌های تخصصی معرفی شدند.

برای نخستین بار معاینات دندانپزشکی در پایگاه‌های طرح سنجش انجام می‌شود

قربانیان یادآور شد: مدارک مورد نیاز برای انجام طرح سنجش در پایگاه‌ها، اصل شناسنامه نوآموز و والدین، کارت واکسیناسیون تکمیل شده، یک قطعه عکس 4*3 و مبلغ 12 هزار تومان وجه نقد است.

وی ادامه داد: با عنایت به اجرای نظام تحول سلامت دهان و دندان، برای نخستین بار معاینات دندانپزشکی در پایگاه‌های طرح سنجش نیز انجام خواهد شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی همدان در پایان سخنانش گفت: هدف ما جایگذاری صحیح دانش‌آموزان در فرایند آموزش است تا بتوانیم کیفیت آموزشی را بالا ببریم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار