سرهنگ محسن ناصری؛
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان با بیان اینکه عبور ممنوع؛ علت 30 درصد از تصادفات درون شهری است،گفت: متأسفانه برخی از رانندگان به هیچ عنوان به تابلوهای عبور ممنوع توجهی نمی کنند.
کد خبر: ۴۴۱۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸ 14 June 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ سرهنگ محسن ناصری  اظهار داشت:اگر کوچه یا خیابانی عبور ممنوع است حتماً مسایل ترافیکی و ایمنی در نصب این تابلوها لحاظ شده است و تخلف عبور ممنوع زمانی رخ می دهد که مانعی برای عبور و مرور خودروها وجود داشته باشد و یا عبور از یک مسیر نیازمند گذارندن زمان زیاد باشد.

وی ادامه داد: اگر تعداد مسیرها و خیابانهای مشخص شده برای عبور و مرور کافی نباشد و معابر شهری پاسخگوی نیاز مردم و تردد آنها نباشد رانندگان ممکن است از محل های ورود ممنوع استفاده کنند که این تخلف است و برابر قانون با آن برخورد می شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام افزود: به استناد ماده 718 قانون مجازات اسلامی هرگاه راننده ای در محل هایی که عبور از آن ممنوع است رانندگی و مرتکب تصادف منجر به مرگ یا جرح شود به بیش از دو سوم حداکثر مجازات مقرر در قانون مذکورمحکوم خواهد شد.

وی یادآور شد:دادگاه می تواند علاوه بر مجازات فوق مرتکب را برای مدت یک تا پنج سال از حق رانندگی یا تصدی وسایل نقلیه موتوری محروم کند.

سرهنگ ناصری در پایان عبور از محل ممنوع را از مصادیق تخلفات حادثه ساز بیست گانه دانست و بیان کرد: برابر جدول جرائم رسیدگی به تخلفات رانندگی برای مرتکبین در کلان شهرها و مراکز استانها و جاده های بین شهری مبلغ 900 هزار ریال و در سایر شهرها مبلغ 500 هزار ریال به علاوه 4 نمره منفی برای خودروهای شخصی و 6 نمره منفی برای خودروهای عمومی پیش بینی شده است. /م



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار