نماینده مجلس شورای اسلامی:
الان اقدامی که شروع شده تثبیت ریزگردها به روش های مختلف میباشد که اکثرا روش بیولوژیک است، اولین اقدامی که صورت گرفته بسته به نوع خاک و شرایط موجود روش های چاله زنی و شیارزنی و بحث های کاشت درختچه میباشد.
کد خبر: ۴۳۳۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶ 30 May 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:سید هادی بهادری، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی  در رابطه با مهار ریزگردهای نمک دریاچه ارومیه گفت: اولین قدم برای مهار ریزگردهای نمکی شناسایی کانون های ریزگرد هست که یک سری اقدامات برای شناسایی این کانون ها صورت گرفته است؛ برای مثال، کانون جبل یکی از بزرگترین کانون های ریزگرد نمکی ارومیه است.
سید هادی بهادری در ادامه گفت: ریزگردهای نمک از دو قسمت ناشی می شوند؛ اولین قسمت داخل حوزه دریاچه ارومیه و دومین قسمت خارج از حوزه دریاچه می باشد، مسئولیت آن قسمتی که داخل حوزه دریاچه است قانونا به عهده ی محیط زیست ومسئولیت  قسمتی که خارج از حوزه دریاچه است منابع طبیعی مسئول می باشد.
نماینده مجلس شورای افزود: الان اقدامی که شروع شده تثبیت ریزگردها به روش های مختلف میباشد که اکثرا روش بیولوژیک است، اولین اقدامی که صورت گرفته بسته به نوع خاک و شرایط موجود روش های چاله زنی و شیارزنی و بحث های کاشت درختچه میباشد؛ اقدام بعدی روش تثبیت شیمیایی می باشد که بحث های مالت مطرح است و در قسمت هایی که وضعیت بحرانی است اجرا میشود که اکثرا مالت های بیولوژیکی است .
وی ادامه داد: وزارت بهداشت هم شروع به مطالعه میزان آسیب این ریزگردها مخصوصا در جوامع حیات وحش و انسانات کرده است؛و در قوشچی یک کلنیک برای مطالعه میزان آسیب در افرادی که در آن شهر زندگی میکنند قرار داده اند.
سید هادی بهادری در رابطه با تامین نیاز آبی دریاچه ارومیه بیان کرد: در این رابطه نیز اقداماتی صورت گرفته است، یکی از مهمترین اقدامات حفر تونل از سردشت به نقده برای انتقال آب است که تا کنون 12 کیلومتر از این تونل حفاری شده است؛که با پایان یافتن حفاری حدود 600 میلیون متر مکعب آب وارد دریاچه میشود،اقدام بعدی بحث لایه روبی رودخانه ها و کاهش مصرف آب در حوزه کشاورزی میباشد.
منبع/باریش نیوز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار