مدیر کل آموزش و پرورش از آغاز سنجش سلامت بیش از 32 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در لرستان خبر داد.
کد خبر: ۴۳۱۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۹ 27 May 2017
خدانظر دریکوند  مدیر کل آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران گفت: سنجش سلامت بیش از 32 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در استان با هدف  اجرای برنامه سنجش سلامت در راستای  تشخیص و پیشگیری از بروز و تشدید معلولیت‌های ثانویه، ساماندهی و هدایت آموزشی نوآموزان، شناسایی کودکان با نیازهای ویژه آموزشی و کسب اطلاعات در زمینه وضعیت بهداشتی ، اجتماعی و فرهنگی نوآموزان بدو ورود به دبستان  است.

وی اظهار کرد: تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی های جسمی، ارزیابی وضعیت آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان، کمک به بهبود کیفی آموزش و پرورش و کنترل بعضی از عوامل مؤثر بر افت تحصیلی از اهداف دیگری  است که در این برنامه  دنبال می‌شود.

این مسئول اضافه کرد:با توجه به ضرورت دقت در ارزیابی و لزوم آرامش، تمرکز و عدم اضطراب نوآموز و برای رفاه حال والدین و نوآموزان در هر کدام از پایگاه‌ها تمهیداتی چون ایستگاه نقاشی، پخش برنامه‌های کودک و ایستگاه مطالعه در نظر گرفته شده است.

دریکوند تاکید کرد: این برنامه  ملی در دو مرحله اولیه  (غربالگری) و تخصصی اجرایی خواهد شد و نتایج حاصل از ارزیابی‌ها در سامانه برنامه سنجش که متصل به سامانه سناد است ثبت می‌شود.

وی افزود: امسال 200 نفرعوامل اجرایی کار  ارزیابی نوآموزان بدو ورود به دبستان را در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی انجام خواهند داد.

دریکوند اضافه کرد: در پایگاه های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، نوآموزان از لحاظ بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و بهداشت فردی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و چنانچه مشکلاتی مشاهده شود به پایگاه‌های  تخصصی ارجاع داده خواهند شد.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان مدارک مورد نیاز برای برنامه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان را  کارت واکسیناسیون، یک قطعه عکس، شناسنامه نوآموز و والدین، معرفی‌نامه از دبستان محل  ثبت‌نام و پرداخت 200 هزار ریال از طریق کارت‌های بانکی به وسیله دستگاه pc- pos  اعلام کرد.

وی یادآور شد: برنامه‌ریزی برنامه زمانبندی والدین به مراکز سنجش به گونه‌ای طراحی شده تا خانواده‌ها با آرامش و در کمترین زمان ممکن بتوانند کار سنجش سلامت فرزندان خود را انجام دهند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار