مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی لرستان گفت: تعداد دو هزار و 357 پرونده کارگری شاغل در کارهای سخت و زیان آور برای بهره مندی از قانون بازنشستگی بیش موعد در سال 95 مورد رسیدگی قرار گرفت.
کد خبر: ۴۱۰۲۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹ 19 April 2017
 علی آشتاب  مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی لرستان با اشاره به عملکرد کمیته بررسی مشاغل سخت و زیان آور در استان اظهار داشت: برای رسیدگی به پرونده متقاضیان بازنشستگی بیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور در سال 95 ، کمیته بدوی بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان آور با تشکیل 62 نشست و کمیته تجدید نظر مربوطه با تشکیل 35 نشست نسبت به بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان آور اقدام کرد. 


وی ادامه داد: از تعداد دو هزار و 357 درخواست که در کمیته بدوی و تجدید نظر مطرح شده ، دو هزار و 76 درخواست مورد تایید قرار گرفت و برای اقدام های بعدی به سازمان تامین اجتماعی ارسال شد. 


مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان لرستان در ادامه تصریح کرد : در اجرای قانون بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان‌آور (موضوع تبصره 2 الحاقی ماده 76 قانون تأمین اجتماعی) کارگران بیمه شده‌ای که در کارهای سخت و زیان آور مشغول کار هستند و شرایط آن‌ها بر اساس عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی، بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد بوده و در اثر اشتغال بیمه شده تنشی به مراتب بالاتر از ظرفیت‌های طبیعی در کارگر ایجاد شود می‌توانند تقاضای خود را به دبیرخانه کمیته بدوی بررسی و تطبیق مشاغل سخت و زیان آور استان که در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مستقر می‌باشد ارائه نمایند.

وی ادامه داد: درخواست‌های رسیده پس از بررسی سوابق کارگاه‌ها و انجام بازدید و بررسی شرایط کار توسط کارشناسان بازرس کار و بهداشت حرفه‌ای استان در کمیته‌های بدوی و تجدیدنظر مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در پایان اظهار داشت: افرادی با 20 سال سابقه مستمر در کارهای سخت و زیان‌آور و 25 سال سابقه غیر‌مستمر در کارهای سخت و زیان‌آور، می‌توانند بر اساس قانون برای بازنشستگی پیش از موعد و بدون شرط سنی درخواست خود را به این ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی محل سکونت خود ارائه نمایند.



منبع:روابط عمومی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار