عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه تعداد روزهای تعطیل در ایران از نُرم جهانی پایین‌تر است، بر ضرورت افزایش سرانه کار مفید تاکید کرد.
کد خبر: ۳۹۳۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۵ 13 March 2017
رسول خضری، درباره تعیین تکلیف طرح ساماندهی تعطیلات در کشور، افزود: کلیات این طرح در کمیسیون اجتماعی رد شد و نتوانست نظر مثبت اعضای کمیسیون را به خود جلب کند حال به نظر می‌رسد تعدادی از نمایندگان با جمع آوری امضا درحال بررسی این طرح در صحن علنی مجلس هستند.


نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگرچه تعداد روزهای تعطیل در کشور نسبت به روزهای تعطیلی در کشور آمریکا کمتر است اما سرانه کار مفید در ایران قابل مقایسه با سرانه کار مفید در آمریکا نیست در واقع سرانه کار مفید در ایران پایین است.


این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: تعطیلات رسمی در کشورهایی مانند ژاپن و کشورهای جهان اول بین 110 تا 120 روز در سال است اما در ایران حدود 70 تا 75 روز تعطیل است، در چنین شرایطی به نظر می رسد با کاهش تعطیلات کاهش شور و نشاط را داشته باشیم و بالندگی و پویایی را در نیروی کار تضعیف کنیم.


وی با تاکید بر ضرورت افزایش روزهای تعطیل یادآور شد: روند افزایش روزهای تعطیل باید به درستی دیده شود، هم اکنون تعداد روزهای تعطیل در ایران از نُرم دنیا پایین تر است اما به جهت عدم تقارن روزهای تعطیل در آخر هفته، بسیاری از مبادلات تجاری با مشکل روبرو شده است.


خضری تاکید کرد: روزهای جمعه و پنجشنبه در کشور ما تعطیل است درحالی که در کشورهای دیگر شنبه و یکشنبه جزو تعطیلات آخر هفته است لذا همین امر باعث شده تبادلات تجاری در کشور با چهار روز تاخیر مواجه شود که می طلبد ساماندهی در این روزها صورت گیرد و بر اساس آن پنج شنبه ها روز کاری لحاظ شود.


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر دولت در این زمینه لایحه به مجلس ارایه کند ایراد بار مالی آن نیز رفع خواهد شد چراکه امروزه بسیاری از طرح ها به جهت داشتن بارمالی ازسوی شورای نگهبان رد می شود لذا ارایه لایحه از سوی دولت می‌تواند منجر به ساماندهی تعطیلات در کشور شود.



منبع: خبرگزاری خانه ملت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار