سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان گفت: نباید مسائل حاشیه‌ای و تنش زا را به محیط مدارس کشاند و باید اجازه داد تا مدیران مدارس بر اساس شاخص‌های آموزشی و پرورشی به دنبال تحقق شاخص‌ها و اهداف کلان تعلیم و تربیت باشند.
کد خبر: ۳۸۳۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱ 25 February 2017
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان در نشست روسا و معاونین آموزشی مناطق و شهرستان‌های استان با بیان اینکه هنر مدیران آموزشی در این است که بتوانند با امکانات موجود به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که شاخص‌های آموزشی و پرورشی را با سرعت قابل قبولی بهبود بخشند.

 دریکوند ادامه داد: تا اراده‌ای مبتنی بر تغییر و تحول مثبت در تک تک افراد وجود نداشته  باشد، نمی توان به رشد و پیشرفت شاخص‌های آموزشی و پرورشی امیدوار بود. در این مسیر حتی نمی توان نقش و تاثیر یک نفر را نادیده گرفت، چرا که ممکن است یک مدیر یا یک معلم به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که یک دستگاه را با یک تصمیم مثبت و حساب شده  دگرگون سازد.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به استعداد، توانمندی و قابلیت‌های مثبت استان اضافه کرد: جایگاه ما متناسب با استعدادو توانمندی دانش‌آموزان و فرهنگیان نیست،  باید تلاش کنیم تا با اقدام و عمل و روحیه جهادی  جایگاه مناسب  را کسب کنیم .

وی ادامه داد: آموزش و پرورش هم با تمام توان خود از برنامه‌های علمی و کارشناسی شده حمایت می‌کند.

دریکوند بر حضور مستمر معاونین آموزشی در مدارس و نظارت و ارزیابی شاخص‌ها تاکید کرد و با اشاره به اینکه باید فضایی فراهم شود تا معلمان بتوانند آزادانه ایده‎ها و نظرات خود را در خصوص مسائل تعلیم و تربیت بیان کنند و مدیران هم از ایده‌های کاربردی و موثر استفاده کنند، یادآورشد: مدیران باید ساماندهی نیروی انسانی را در اولویت کارهای خود قرار دهند و در این راستا طیق دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های وزارتی عمل کنند.

وی گفت: نباید مسائل حاشیه‌ای و تنش زا را به محیط مدارس کشاند و باید اجازه داد تا مدیران مدارس بر اساس شاخص‌های آموزشی و پرورشی به دنبال تحقق شاخص‌ها و اهداف کلان تعلیم و تربیت باشند.

 سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان استفاده از نیروهای توانمند و با برنامه را یک راهبرد اساسی برشمرد و افزود: با تمام توان از نیروهای خلاق، بابرنامه و باانگیزه حمایت خواهیم کرد.

دریکوند در ادامه با اشاره به آمادگی برای استقبال از مهمانان نوروزی گفت: باید مدیران از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنند تا مهمانان نوروزی در زمان اقامت در استان احساس آرامش و رضایت کنند.

وی به تخصیص اعتباری بالغ بر 800 میلیون تومان  برای تجهیزات اسکان  اشاره کرد و یادآور شد:  تلاش ما این است به شکلی شایسته از مسافران نوروزی پذیرایی کنیم تا خاطره خوبی از لرستان و مهمان‌نوازی مردم این استان در اذهان هموطنان نقش بندد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار