تابناک: اگر در گذشته کارخانه‌ها هر ماه به کارگران حقوق می دادند در چند سال اخیر کارخانه‌های اصفهان سالانه به کارگران خود حقوق می پردازند.
کد خبر: ۳۷۲۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲ 04 February 2017
تابناک اصفهان: امروز که انگار رسم بر این شده است که کارخانه ها هر ماه به کارگران حقوق ندهند و با فاصله شش ماه تا یکساله حقوق می پردازند و مسئولان که عین خیالشان نیست و تجمع کارگران برایشان امری عادی شده است و کارگرانی که از همه جا نا امید بازهم از پرداخت حق بیکاری تامین اجتماعی نا امید می‌شوند .
 
از کارخانه پلی اکریل و عدم پرداختی هشت ماهه حقوق به کارگران که به گذریم به کارخانه
 کاشی نیلو می رسیم که کارگران آن بیش از یکسال و سه ماه است که حقوق دریافت نکرده اند و کارگران بیچاره ای که تنها راه حل برایشان تجمع است.
 
سفر مسئولان کشوری به استان اصفهان و لمس مشکلاتی در حالی است که راه حل تمام مطالبات مردم اصفهان را بودجه می دانند و بازهم حرف تکراری که باید دولت قدرت مالی بالایی داشته باشد.
 
مسئولان که امروز به جای آرامش مردم، تنها همان دغدغه مردم را بازگو می کنند و بیشتر شبیه به مسئولان دکوری شده اند و کارگرانی که دسته دسته از کارخانه ها بیرون انداخته می شوند و تامین اجتماعی که تنها در نشست های خبری اش حرف از پرداخت های به موقع می دهد در حالی که کارگران پلی اکریل اعلام کردند چند ماه است که تامین اجتماعی حق بیمه بیکاری به ما نداده است.
 
کارخانه کاشی نیلو اصفهان با ۳۹ سال سابقه تولید و کسب عنوان صادرکننده نمونه کشور، بعد از واگذاری به بخش خصوصی دچار مشکلاتی از جمله عدم پرداخت بدهی‌ها و پرداخت حقوق و معوقات کارگران شده است و حدود 300 نفر از کارگران این کارخانه حدود 15 ماه است که هیچ حقوقی دریافت نکرده‌اند و با وجود تجمعات مختلف در اصفهان و نجف‌آباد هنوز هیچ راه حلی برای رفع این مشکل کارگران از سوی مسؤولان اتخاذ نشده است.
 
امروز مسئولان شهرستان بار مشکلات را فراتر از توان خود می دانند و به مسئولان استانی ارجاع و مسئولان استانی نیز مشکلات را تنها منحصر به این استان نمی دانند و می خواهند مشکلات با نگاه کشوری نگریسته شود و جالب است که مسئولان کشوری نیز مشکلات را به خاطر روابط بین المللی می دانند و حال اینکه کدامیک از مسئولان در دنیا باید پاسخگوی حل مشکلات دو مینوی در این استان شود را هنوز پیدا نکرده ایم .
 
این نگاه خونسردانه به مشکلات و دست روی دست گذاشتن مسئولان تنها استان را از زیر بنا سست بنیان کرده است.
 
در این میان کارگرانی که تنها دست به قلم شدن خبرنگارانی را می بینند که کدام مسئول چه سخنی ایراد کرده که فرجی در گره کور زندگیشان پیدا کنند .
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار