تهران با تولید روزانه دو مگاوات ساعت برق در زمره شهرهای تولید کننده بیوگاز جهان درآمده است.
کد خبر: ۳۵۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰ 17 May 2015
این اتفاق باعث شده تا کارشناس استحصال بیوگاز از کشور آلمان، راه اندازی این صنعت نوپا در تهران را گام مهم و جدی دانسته و تهران را جزو شهرهای پیشروی استحصال بیوگاز عنوان کند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران درباره این مطلب گفت: در حال حاضر کارخانه هاضم تهران روزانه امکان تولید 2مگاوات ساعت برق را دارد و این پتانسیل نیز در سایر بخش ها وجود دارد تا تهران با تولید و استحصال بیوگاز، امکان تولید برق بیشتری داشته باشد.

مجتبی عبداللهی با اشاره به اینکه در حال حاضر تهران 18.1درصد از کل مشترکین برق کشور را دارد، افزود: با استحصال بیوگاز و راه اندازی کارخانه های زباله سوز در مناطق مختلف شهر تهران امکان افزایش تولید برق در این شهر وجود دارد و با تحقق آن، درآمدزایی قابل توجهی در شهر تهران صورت می گیرد. نیروگاه هاضم با تولید روزانه 2مگاوات ساعت برق و انتقال آن به شبکه سراسری برق کشور، نخستین کارخانه ای است که توانسته با استحصال بیوگاز گام جدیدی در عرصه استفاده از انرژی های نو بردارد.

در حال حاضر کشور آلمان در راه اندازی کارخانه های بیوگاز جزو پیشرفته ترین کشورهای جهان است به گونه ای که در حال حاضر 20درصد از برق کشور آلمان از طریق استحصال بیوگاز از پسماندهای شهری و تبدیل آن به برق تأمین می شود.

پیتر فرانک نماینده شرکت Biogas AST  تلاش تهران برای استحصال بیوگاز از پسماند شهری را ستود و گفت: ایران از بسیاری از کشورهای اطراف خود جلوتر است، چرا که محیط زیست در ایران از اولویت ویژه ای برخوردار است، درحالی که کشورهای همسایه ایران چنین اهمیتی را برای محیط زیست قائل نیستند.

وی با اشاره به توسعه صنعت بیوگاز در آلمان گفت: توسعه بیوگاز در آلمان از 20سال پیش آغاز شد و بسیاری از کارخانه ها و شرکت های پیشرو به تدریج به این صنعت روی آورده اند.

فرانک با تأکید بر اینکه استفاده از بیوگاز به معنای کاهش 95درصدی آلودگی هواست، افزود: در چرخه بیوگاز ما دی اکسید کربن را به مرور وارد طبیعت می کنیم که تجزیه شده و اثر سوئی به جا نمی گذارد، اما سیستم های مشابه امحای زباله باعث افزایش تولید دی اکسیدکربن می شود.

این کارشناس صنعت بیوگاز در ادامه از تلاش گسترده به منظور کاهش آلودگی هوا در کشورهای در حال توسعه گفت و اظهار داشت: توسعه صنعت بیوگاز این فرصت را در اختیار کشورهای مختلف قرار می دهد تا در مصرف منابع اولیه صرفه جویی کرده و با دقت بیشتری از منابع موجودشان بهره ببرند.

به گفته پیتر فرانک، در حال حاضر شهر تهران توانسته است با راه اندازی کارخانه هاضم گام مهم و جدی برای تولید بیوگاز از پسماند شهری بردارد.

این کارشناس آلمانی در ادامه از تداوم فعالیت مدیریت شهری به منظور تبدیل پسماند به انرژی به عنوان یک اقدام پیشرو در خاورمیانه یاد کرد و افزود: تلاش تهران علاوه بر کاهش مشکلات زیست محیطی، تبدیل زباله به یک ثروت شهری است. همانطور که در بسیاری از کشورهای توسعه یافته این اتفاق در حال وقوع است.

تهران با تولید روزانه 2مگاوات ساعت برق از پسماند شهری در زمره شهرهای تولید کننده بیوگاز جای گرفته است؛ شهرهایی که در حال حاضر بر مبنای تولید انرژی از پسماند شهری گام نوینی در عرصه محیط زیست برداشته اند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار