کد خبر: ۳۳۲۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱ 22 November 2016
استاندار لرستان با تاکید بر لزوم تلاش بانک ها برای اشتغالزایی گفت: عملکرد ضعیف بانک های خصوصی استان لرستان در ارائه تسهیلات اشتغال باعث تعطیلی آنها می شود.

هوشنگ بازوند روز سه شنبه در نشست هماهنگی بانک های خصوصی لرستان در سالن جلسات استانداری از بانک های خصوصی خواست با پرداخت تسهیلات در راستای ایجاد اشتغال در استان لرستان گام بردارند.
وی گفت: درصورت عملکرد ضعیف این بانک ها در پرداخت تسهیلات با ارایه یک شکواییه از طریق بازرسی کل کشور و دادستانی نسبت به تعطیلی این بانک ها اقدام خواهیم کرد.استاندار لرستان افزود: از سپرده های مردم در بانک های دولتی استان لرستان 57 هزار میلیارد ریال و در بانک های خصوصی 35 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
وی اظهار کرد: 60 درصد سرمایه گذاری در بانک های دولتی و 40 درصد آن در بانک های خصوصی است.
بازوند با بیان اینکه این سپرده ها باید به اقتصاد استان کمک کنند، افزود: در سند اشتغال استان لرستان باید 21هزار 200میلیارد ریال تسهیلات از طرف بانک ها با بهره 18 درصد پرداخت شود.
وی تعهد بانک های خصوصی استان لرستان را 9هزارو 600میلیارد ریال و بانک های دولتی را 11هزارو 500 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: 87 درصد تعهدات از سوی بانک های دولتی و 21 درصد از سوی بانک های خصوصی انجام شده است.
استاندار لرستان اظهار کرد: متاسفانه این عملکرد ضعیف ارزیابی شده و براساس بررسی های صورت گرفته در رابطه با تسهیلات رونق اقتصادی بانک های خصوصی به تعهدات خود عمل نکرده اند.
وی افزود: این عملکرد نشان می دهد که یا درصدی از این اعتبارات در بانک های خصوصی در بیرون از استان لرستان منتقل شده و یا پرداختی های صورت گرفته در راستای اشتغال استان نبوده اند که این وضعیت به سود مردم لرستان نخواهد بود.
بازوند گفت: این نگرانی را به وزیر کشور منعکس کرده ایم و طی یک نامه به معاون اول ریاست جمهوری ابلاغ شده است.وی ادامه داد: وزیر کشور دستور نامه را به رئیس بانک مرکزی کشور ارسال کرده و آقای سیف به مدیرعاملان بانک ها اعلام کرده است که سپرده های هر استان در راستای رونق اقتصادی همان استان بکارگرفته شود.وی افزود: متاسفانه در این جلسه برخی بانکهای خصوصی اعلام کردند که این نامه از سوی بانک مرکزی به آنان ابلاغ نشده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار