کد خبر: ۲۰۹۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰ 09 April 2016


مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با بیان اینکه متاسفانه چندی است در حوزه بالا دست کرج "برغان" و "آتشگاه" شاهد حضور تعداد زیادی اتومبیل پاترول و لندکروز هستیم،گفت: انجام آفرودسواری سبب فرسایش خاک در این منطقه و ایجاد پدیده‌ ریزگرد می‌‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، مهدی مهرور در جلسه کنترل چرای دام در مراتع استان البرز که پیش از ظهر امروز در محل سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری البرز برگزار شد، اظهار داشت: از 21 مورد حادثه طبیعی در استان البرز، فرسایش خاک، رانش زمین و نشست خاک یکی از موثرترین عوامل آلودگی هوا و پدیده ریزگرد محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه به طور قطع مراتع از اهمیت ویژه‌ای برخودار هستند و جزء بخش‌های اولویت‌دار در البرز محسوب می‌شود، افزود: بازدید‌های خوبی برای بررسی وضعیت مراتع استان البرز صورت گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به اینکه در راستای بررسی وضعیت مراتع استان برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: متاسفانه چندی است در حوزه بالا دست کرج "برغان" و "آتشگاه" شاهد حضور تعداد زیادی اتومبیل پاترول و لندکروز هستیم.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته شاهد حضور تعداد زیادی دستگاه پاترول و لندکروز به منظور آفرودسواری در این مناطق بودیم که به طور قطع سبب بروز مشکلات زیست محیطی فراوانی برای استان می‌شود، تصریح کرد: انجام آفرودسواری سبب فرسایش خاک در این منطقه و ایجاد پدیده‌ ریزگرد می‌شود.

مهرور با تاکید بر اینکه باید تدابیر ویژه‌ برای جلوگیری از این دسته از اقدامات صورت گیرد، اظهار داشت: به طور قطع تداوم این امر سبب فرسایش خاک منطقه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار