کد خبر: ۲۰۹۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸ 09 April 2016


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با بیان اینکه باید ظرفیت مجاز دام در مراتع استان البرز احصاء شود، گفت: اداره‌کل منابع طبیعی البرز باید نسبت به شناسایی افراد فاقد دام و دارای مجوز اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، هیربد معصومی در جلسه کنترل چرای دام در مراتع استان البرز که پیش از ظهر امروز در محل سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه در سال " اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" باید وظایف محوله بر هر دستگاه به نحو احسن اجرایی شود، اظهار داشت: براساس بند 9 مصوبه شورای عالی امنیت ملی، وزارت جهاد کشاورزی مکلف است ضمن ممیزی جدید واقع با همکاری حفاظت محیط زیست از چرای بی‌رویه دام در حوزه‌های آبریز سدهای تامین‌کننده آب تهران حفاظت به عمل آورد.

وی با بیان اینکه طبق بند 9 این مصوبه باید اقدامات لازم در این بخش صورت گیرد تا شاهد از بین رفتن مراتع نشویم، افزود: مجوز چرای دام فراوانی در استان البرز وجود دارد که با بررسی در این حوزه متوجه می‌شویم از دام خبری نیست و باید به این امر نیز اذعان داشت که سفته‌بازی در چرای دام نیز سرایت کرده است.

معاون استاندار البرز با تاکید بر اینکه اداره‌کل منابع طبیعی البرز باید نسبت به شناسایی افراد فاقد دام و دارای مجوز اقدام کند و وارد عمل شود، خاطرنشان کرد: لغو این دسته از مجوزها باید در دستور کار قرار گیرد چراکه براساس بند 9 مصوبه شورای عالی امنیت ملی باید ظرف مدت زمان 2 سال تعداد دام‌های منطقه به ظرفیت مجاز برسد.

وی با اشاره به اینکه باید ظرفیت مجاز دام در مراتع استان البرز احصا شود تا برنامه‌ریزی‌های لازم در این حوزه به درستی صورت گیرد، تصریح کرد: در سنوات گذشته شاهد اقدامات بیشماری در بخش‌های مختلف بوده‌ایم اما متاسفانه این دسته از اقدامات به مرحله عمل نرسیده است.

معصومی با اشاره به معلق بودن قانون 44 مکرر و بیان اینکه ضمانت اجرایی برای برخورد با چرای بی‌رویه در مراتع وجود ندارد، اظهار داشت: قوانین در این حوزه باید بازدارنده باشند.

وی با اشاره به اینکه به‌طور قطع برخی اقدامات انجام گرفته در استان سبب از بین رفتن مراتع می‌شود که باید برای رفع این دسته از مشکلات با برنامه‌ریزی دقیقی وارد عمل شد، افزود: علی‌رغم اینکه آفرودسواری خیل عظیمی از جوانان استان در منطقه آتشگاه سبب بروز مشکلات زیست محیطی و فرسایش خاک منطقه می‌شود اما نمی‌توان برخورد سلبی با این قشر داشت.

معاون استاندار البرز عنوان کرد: به طور قطع جوانان نیز به تفریح و سرگرمی نیاز دارند از این رو نباید برخورد سلبی با آن‌ها داشت، با توجه به این که ورزش و جوانان از اهمیت بالایی برخوردار هستند از این رو باید بستر و فضای متناسب با این امر در سطح استان فراهم شود تا همه قانون‌مدارانه نسبت به انجام ورزش مورد علاقه خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه صنعتی کردن دامپروری از جمله اموری است که مورد استقبال همگان قرار می‌گیرد، یادآور شد: باید موانع تعرفه‌ عوارض ورود به کشور منطبق با بازار داخل در نظر گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار