معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اردبیل همراهی نخبگان و استادان با دانشجویان را برای توسعه مشاغل دانش بنیان در استان خواستار شد.
کد خبر: ۱۶۳۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸ 14 January 2016

به گزارش ایرنا، اقبال عباسی روز پنجشنبه در جلسه شورای علمی بنیاد نخبگان استان اردبیل گفت: دولت تدبیر و امید به توسعه مشاغل و تولید دانش بنیان توجه ویژه ای دارد و به این بخش اعتبار قابل توجهی اختصاص داده است.
وی افزود: زمان آن فرارسیده است که نخبگان و استادان با دستگیری از دانشجویان و تشکیل هسته های علمی برای ترویج مشاغل و تولید دانش بنیان در استان تلاش کنند.
وی اظهار کرد: باید برای تبدیل ایده جوانان خلاق به ثروت و تجاری سازی دانش در استان گام های بلندی برداشته شود.
وی بیان کرد: واحدهای تولیدی راکد در صورت احراز شرایط و تبدیل به واحدهای دانش بنیان می توانند با بهره مندی از تسهیلات صندوق شکوفایی و نوآوری، از رکود خارج شده و به فعالیت اقتصادی خود ادامه دهند.
حسین شایقی رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل نیز در این جلسه از تشکیل صندوق مالی خیرین علم و فناوری در استان در آینده نزدیک خبر داد.
وی همچنین نام گذاری معابر، خیابان ها و میدان های شهرهای بزرگ استان به نام شخصیت ها و نخبگان علمی استان را با همکاری شوراهای اسلامی و شهرداران شهرها پیشنهاد کرد.
وی شناسایی استعدادهای علمی استان، تکریم و الگوسازی سرآمدان، مستعدان و نخبگان، فراهم نمودن زمینه بازدید استعدادهای نو از مراکز علمی، تحقیقاتی، صنعتی و فرهنگی، برگزاری نشست های هم اندیشی با چهره های علمی مطرح، اردوهای جهادی، نمایشگاه ها و جشنواره های ملی، منطقه ای و استانی و نظارت بر حسن اجرای طرح شهاب( استعدادیابی در آموزش و پرورش ) را از برنامه های بنیاد نخبگان استان برای سال آینده برشمرد.
علی شامل رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل نیز در این جلسه از برگزاری المپیاد دانشجویی دانشکده های علوم پزشکی دانشگاه های آزاد اسلامی کشور به میزبانی اردبیل تا پایان سال جاری خبر داد.
بنیادنخبگان استان اردبیل در سال 1391 تاسیس شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار