معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور العمل صدور کارت رفاه اجتماعی ایرانیان (کاراکارت) را اعلام ‏کرد.
کد خبر: ۱۶۲۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸ 12 January 2016

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد، متقاضیان می توانند برای دریافت کارت رفاه اجتماعی ایرانیان (کاراکارت)، با مراجعه به سامانه رفاه به نشانی الکترونیکی ‏www.samanehrefah.ir‏ مراجعه و ثبت نام نمایند.

به گزارش تابناک یزد، معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جزئیات بیشتر این کارت را در برنامه پیشخوان خبر تشریح کرد.‏

وی گفت: کاراکارت در مرحله اول برای بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی و بازنشستگان صندوق بازنشستگی در استان های البرز، آبادان و خرمشهر در نظر گرفته شد.

احمد ‏میدری ادامه داد، افراد واجد شرایط می توانند با این کارت ها از 7 فروشگاه معتبری که اعلام کرده ایم، شامل فروشگاه های رفاه، شهروند، اتکا ،فرهنگیان، اسکان و... خرید کنند.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

 وی افزود: در مرحله بعدی در نظر داریم برای سایر اقشار نیز این طرح را اجرا کنیم به شرطی که بتوانیم شیوه های

 کسر اقساط از حقوق این افراد را هم بررسی کنیم.

 میدری اظهار امیدواری کرد: به زودی اقشار کم درآمد هم به این طرح خواهند پیوست.

  او گفت: افراد می توانند با ارسال کد ملی شان به سرشماره  10001422 از زمان و نحوه تحویل کاراکارت خود مطلع شوند که فرآیند آن حدود 15 روز زمان می برد و پیش از آن به متقاضیان پیامکی در این باره ارسال می شود.

  معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره سود وام کاراکارت هم توضیحاتی ارائه کرد.

وی با بیان اینکه محدودیتی در خرید کالاها و نوع و ماهیت آنها وجود ندارد، گفت: اقساط این خریدها ۱۲ ماهه است و هر ماه پیش از واریز حقوق بازنشستگان از حساب آنها برداشت و پیامک کسر از حقوق برایشان ارسال می شود.

میدری خاطرنشان کرد: در استفاده از این کارت اعتباری خریدهایی که قابلیت پرداخت در عرض دوماه را داشته باشد مشمول سود نمی شود و فروشگاه ها نیز مختارند سود کمتر از ۱۲ درصد را برای مشتریان خود در برخی کالاها نظر بگیرند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هدف از اجرای این طرح را افزایش تقاضا و خروج از رکود عنوان کرد و گفت: این طرح نتایج موفقی در کشورهای دیگر از جمله کشور ترکیه داشته است و امیدوارم با اجرای آن بتوانیم برای بازنشستگان قدرت خرید و برای صاحبان کالا رونق تولید را به ارمغان بیاوریم.

وی هدف طرح کاراکارت در کشور را پوشش ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بازنشسته تامین اجتماعی عنوان کرد و گفت: در مراحل بعدی اضافه شدن یک میلیون و ۳۰۰ هزار بازنشسته کشوری را در برنامه داریم و امیدوارم در یک بازه زمانی کوتاه بتوانیم کارت اعتباری رفاه اجتماعی یا کاراکارت را در اختیار همه ایرانیان قرار دهیم.


شبکه خبر


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار