فرماندار چالوس گفت: 31 مدرسه در چالوس بلااستفاده مانده است.
کد خبر: ۱۴۹۲۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۷ 21 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، محمد ناصر زندی پیش‌ازظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش چالوس در محل فرمانداری این شهرستان با اشاره به مشکلات مطرح شده خصوصا وضعیت بیماری آنفولانزا اظهار کرد: در این خصوص شبکه بهداشت و آموزش و پرورش در سطح مدارس شهرستان تدابیر لازم و اطلاع رسانی جامع داشته باشند.
وی افزود: مدیریت آموزش و پرورش و مدیران مدارس باید در خصوص بیماری آنفولانزا هوشیاری بیشتری داشته باشند و رفتار دانش آموزان کنترل بیشتری شود تا موجب سرایت بیماری به سایر دانش آموزان نشود.
فرماندار چالوس یکی از معضلات مهم شهرستان را فضاهای آموزشی بلا استفاده عنوان کرد و گفت: در ابتدای انقلاب بنا به شرایطی که وجود داشت اقدامات جدی در جهت توسعه زیر ساخت‌های آموزش و پرورش در جهت ساخت مدارس خصوصا در روستاها بوجود آمد، زیرا در اوایل انقلاب بیشترین جمعیت در روستاها متمرکز بود.
زندی تصریح کرد: با کاهش جمعیت و افزایش جمعیت شهر نشینی، در حوزه زیرساختی برنامه ریزی اوایل انقلاب در این خصوص بهم خورد و تعداد قابل توجهی از این ساختمان‌ها از جمله حمام و مدرسه بلا استفاده شد.
وی با تاکید بر اینکه باید برای ۲۰ سال آینده تدبیر اندیشیده شود یادآور شد: تعداد ساختمان‌ها در روستاها افزایش یافته است،اما خوش نشین هستند و تنها در برخی از ماه‌های سال از فضای روستا ممکن است استفاده کنند.
رییس شورای آموزش و پرورش چالوس خاطر نشان کرد: در حوزه زیرساختی آموزش و پرورش که مدارس بلا استفاده مانده وجود دارد باید تدابیر لازم اندیشیده شود.
زندی بر شناسایی این مدارس تاکید کرد و گفت: فضاهای بلا استفاده یا تبدیل به فضای دیگر شود و یا در اختیار شوراها برای استفاده بهینه قرار گیرد و یا برای ساخت مدارس دیگر در جایی دیگر به فروش برسد،زیرا این فضاها سرمایه خوبی برای آموزش و پرورش است.
وی با اشاره به مشکل فضای خالی مانده در گرامجان چالوس ابراز کرد: اهالی محل آمادگی خود را جهت خرید این مدرسه که متروکه شده و به شکل نامناسبی درآمده است اعلام کرده اند و آموزش و پرورش باید در این خصوص راه حل اصولی بیابد.
فرماندار چالوس با ابراز نگرانی از بلا استفاده مانده ۳۱ واحد مدرسه در شهرستان گفت: اگر نیاز است این واحدها برای کاری منفعتی و یا فروش آن اقدام شود.
زندی در خصوص اختصاص چند تابلوی تبلیغاتی برای آموزش و پرورش اظهار کرد: همه این تابلوها باید مدیریت شود و با نظر کارشناسی و نقطه یابی مناسب و منظره شهری نیز رعایت شود.

خبرگزاری ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار